D Daniel 109 skrev:
Om du läser inlägget så framgår det.
Citat ska inte användas om det inte behövs.
Du redigerade efter att jag postade.

• Gilla
Handhyveln och 3 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Trodde jag köpte kvalité men att de ens erbjuder att sänka priset om jag tar bort negativa inlägg om dem säger ju det mesta….
Nej det säger inte det mesta. Det säger att dom inte orkar med dåligt publicitet från någon som inte förstår bättre. Hoppas du inte får hjälp nästa gång det blir stopp för du verkar inte veta hur det fungerar i samhället. Hade tråden istället handlat om att man tog för högt material pris så hade jag vart på din sida men inte nu men så dumma argument.

• Gilla
JellyBelly och 21 till
  • Laddar…
Fredrik: Hur kommer det sig då att det står även i citatet i ditt inlägg?

Men det stämmer att jag la till det efter att jag såg att det kommit inlägg mellan. Man får ju ingen varning innan det läggs in i tråden.

• Gilla
Robinlars
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Fredrik: Hur kommer det sig då att det står även i citatet i ditt inlägg?

Men det stämmer att jag la till det efter att jag såg att det kommit inlägg mellan. Man får ju ingen varning innan det läggs in i tråden.
Därför är det kanon med svara-knappen. 😘

• Gilla
Handhyveln och 3 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Trodde jag köpte kvalité men att de ens erbjuder att sänka priset om jag tar bort negativa inlägg om dem säger ju det mesta….
Nja, det är nog normalt. Du verkar ha varit flitig på nätet pga 1250kr!

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Rote: Nej, det är inte samma sak. Där har de ett fast pris för ett specifikt jobb, oavsett om just den meken är ovanligt snabb eller långsam. Här handlade det om att du tycker att det är okej att debitera en hel del extratid.
Så att en sämre VVSare hade debiterat 4 timmar hade ingen sagt något om alltså. Bra!

• Gilla
Lassiter
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Nej, men de kanske de borde istället för att ta horribelt betalt.
Timpriset är inget att klaga på när det gäller jour, ta en billigare nästa gång.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Rote: Ja, så fungerar ju timdebitering.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
om jag har förstått allt rätt så har dom tagit en timme debitering för rengöring av en avloppspump?
Jag har jobbat med denna pump många gånger och när man är färdig med jobbet så duschar man av den invändigt och utvändigt med varmt vatten i 2 minuter och sen är det klart. Att ta en timmes betalt för detta skulle jag aldrig acceptera.

• Gilla
JustDoIt och 11 till
  • Laddar…
Är något med TS att de tar timpris för rengöring.
Tar man tex uthyrningsfirmor såsom cramo har de en fast kostnad för rengöring av utrustning.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
H fisgris8 skrev:
om jag har förstått allt rätt så har dom tagit en timme debitering för rengöring av en avloppspump?
Jag har jobbat med denna pump många gånger och när man är färdig med jobbet så duschar man av den invändigt och utvändigt med varmt vatten i 2 minuter och sen är det klart. Att ta en timmes betalt för detta skulle jag aldrig acceptera.
Ts orkar gaffla om allt annat än att presentera vad som verkligen har hänt. Vad för tid det tagit och vad för tid man fakturerat.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Rote: Ja, så fungerar ju timdebitering.
Coolt, ska genast ta fullt betalt för min underhuggare.

RoTe RoTe skrev:
Coolt, ska genast ta fullt betalt för min underhuggare.
Det skall dock avspeglas i timdebiteringen.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.

Mvh
Johan With
Jaja, du är inte den förste att bli uppskörtad av pr-bolaget S EL&VVS, många trådar om det. Bästa är att undvika dom.

• Gilla
krzysgro
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.

Mvh
Johan With
Nu har jag gått igenom hela tråden men ingenstans redovisar du vad som gjorts, var det gjorts, när det gjorts, hur lång tid det tog och vad det kostat. Inget fakturaupplägg.
Vi vet ingenting, jo "jourtaxa" har nämnts.
Anlita någon form av jourtjänst utom kontorstid är dyrt, minsta lilla jobb kostar ett par tusen, men eftersom vi inget vet så är det omöjligt att ha någon åsikt.

Lägg upp fakturan och beskriv vad som beställts och vad som gjorts.

• Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.