Vet ej om detta bättre platsa i juridikdelen , mod får isf flytta det dit.
Trodde detta var ett seriöst företag men tänk gärna 2-3 ggr innan ni köper något av dom.
Köpte en dörr som skulle vara premium för närmare 14000 kr och när det sen visar sig att dörren är skadad från fabrik så skyller Nordiska Fönster på mig som kund att jag orsakat detta vid montering och vägrar hjälpa mig med annat än att jag kan få en burk bättringsfärg men min garanti gäller fortfarande trots skadan ?! . Jag såg förvisso skadan precis när vi lyfte ur den nya dörren ur sin karm inför monteringen men då hade jag redan monterat ut min befintliga ytterdörr , tyvärr var jag tvungen att såga sönder karmen på den så jag kunde inte återmontera den gamla och detta förklarade jag till Nordiska Fönster som då påstår att jag godkänt varan eftersom jag monterat in den.
Skadan som finns på dörren är ett färgsläpp på karmen in till bart trä som "kladdat över" till dörrbladet (tänk en färgkladd mellan dörr och karm) , vet ej hur jag som kunde skulle kunnat orsaka detta.
Sen att karmen också har en häftig spricka är inget som dom heller vill ta på sig.

Avgör gärna själva ifall ni hade accepterat denna skada på en helt ny dörr ?

• Dörr med dörrstängare, närbild på kant och installationsskador på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på svart dörr och skadad karm med synlig låsdel och skruv.
    Skapa konto
  • Skadad dörrhandtagsfäste, trä synligt, svart plast, skruvhål, inomhusmiljö, delvis suddig bakgrund med dammsugare.
    Skapa konto
För att svara mig själv.

Efter lite diskussioner och påpekande kring konsumenträtt så nådde vi en överenskommelse med Nordiska Fönster där jag och förhoppningsvis dom känner sig nöjda , lite tråkigt att man ska behöva bråka med ett företag för att det ska lösa sig men det blev bra till sist och det är huvudsaken.

Och som så vanligt vid denna typ av trådar är det ett företag inom BHG Group, d.v.s. rövgänget ByggHemma, Outl1, Trademax, Polarpumpen etc. som är skojaren.

Även om det förstås inte är någon garanti för ett lyckat köp så bör man undvika dessa handlare för att åtminstone minska risken för strul https://www.wearebhg.com/sv/varumarken/

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.