Hej!

Ja, det är riktigt. Men - det är markägarna som låter bygga där, i egen regi. Helt UTAN Next House's inblandning.... ;-)

Ramboo skrev:
Hej!

Ja, det är riktigt. Men - det är markägarna som låter bygga där, i egen regi. Helt UTAN Next House's inblandning.... ;-)
Jo det är nog markägaren som bygger i backen, men någon gång kommer det väl ett hus i från Next att beställas ...

Nu är i alla fall första plattan klar, dock är bygget stoppat igen, någon granne gillade inte riktigt jobbet, en geologisk undersökning är på G, verkar vettigt, det rasar på i slänten, jag är ingen geolog men det ser ju lite scary ut!
IMAG0558_disp512.jpg
Avloppspumpen ser ut att ha börjat luta, under plattan till car-porten har gruset under börjat rinna bort i ena hörnet.

Mikael_L
Ja det verkar ju seriöst, hela vägen ... :x

Jag hoppas verkligen att det inte ska bli ännu en som blir stående med något odugligt hus och förstörd ekonomi där. :(

Hoppsan.

Någon tidigare NH kund som försöker få tillbaks lite pengar? Eller bara vill hämnas gamla oförrätter?
En hel drös domäner som pekar på samma hemsida. All till salu för den intresserade.

Hej!

Hahaha - fantastiskt. Oavsett anledningen applåderar jag detta! Måste gå in direkt och regga mig på forumet.... :)

"Flogging a dead horse". Är det vad vi håller på med på denna tråd? Debatt för debattens skull? Varför överhuvudtaget lägga ner tid på att befatta sig med ett
konkursbo som efter vad det förefaller i hög grad verkar vara byggt på luftslott och har väldigt lite att göra med seriöst företagande och tillförlitliga leveranser.
Finns det inga seriösa alternativ med en tilltalande design, som kan utgöra grundval för ett seriöst erfautbyte om husbyggande istället för vad som nu är fallet affärsjuridik och möjligtvis skumraskaffärer?

Hej!

Du har väl en viss poäng i det. Men - faktum är att även om Next House AB gått i konkurs, så är Next House International AB fortfarande aktivt och det nystartade Next House Holding SA samt Next House Nordic AB, med samma filurer bakom. Med det anser iaf jag att det är högst intressant att hålla liv i denna tråd, för att varna så många som möjligt.

Sedan kan jag absolut hålla med om ditt förslag. :)

alfie123 skrev:
"Flogging a dead horse". Är det vad vi håller på med på denna tråd? Debatt för debattens skull? Varför överhuvudtaget lägga ner tid på att befatta sig med ett
konkursbo som efter vad det förefaller i hög grad verkar vara byggt på luftslott och har väldigt lite att göra med seriöst företagande och tillförlitliga leveranser.
Finns det inga seriösa alternativ med en tilltalande design, som kan utgöra grundval för ett seriöst erfautbyte om husbyggande istället för vad som nu är fallet affärsjuridik och möjligtvis skumraskaffärer?
3 inlägg och enbart i detta ämne, redan bekymmrad över hur mycket tid som läggs ner i denna tråd... Jag tycker det osar skumt. Det går ju alldeles utmärkt att läsa och skriva i gräsmatte-, golv- eller inredningsavdelningen om man tycker det blir uttjatat här.;)
Jag säger; håll tråden vid liv!

Redigerat:
Slänten i backen rasar på, det är nog tur att det inte kommit dit något hus!
Nu är avloppspumpen snart frilagd ...
IMAG0026_disp512.jpg

Tvivlar på att det kommer att komma dit nåt hus alls.
iallafall inget från nexthouse.
Dessutom bör nog markentreprenaden ses över på den tomten innan de fortsätter;)

Hej!

Next House blir det definitivt inte. Verksamheten på Linnégatan ligger nere, pga avsaknad av finansiering. Förvånad? Men det där ser allvarligt ut, vad säger de boende nedanför?

Synd att det blev så här runt Next House, jag tyckte om deras hustyper. Snygg arkitektur.

Mikael_L
Ja sätt husskissen och några bilder från hemsidan i händerna på en erfaren snickare/husbyggare så får du nog ett sådant hus, för inte mer pengar än du behövt göda NH med.

Men skylta sen inte med "plagiatet". :D

Jag e snickare själv:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.