88 329 läst ·
156 svar
88k läst
156 svar
Varning för Next House
Jo det är nog markägaren som bygger i backen, men någon gång kommer det väl ett hus i från Next att beställas ...Ramboo skrev:
Nu är i alla fall första plattan klar, dock är bygget stoppat igen, någon granne gillade inte riktigt jobbet, en geologisk undersökning är på G, verkar vettigt, det rasar på i slänten, jag är ingen geolog men det ser ju lite scary ut!

Avloppspumpen ser ut att ha börjat luta, under plattan till car-porten har gruset under börjat rinna bort i ena hörnet.
"Flogging a dead horse". Är det vad vi håller på med på denna tråd? Debatt för debattens skull? Varför överhuvudtaget lägga ner tid på att befatta sig med ett
konkursbo som efter vad det förefaller i hög grad verkar vara byggt på luftslott och har väldigt lite att göra med seriöst företagande och tillförlitliga leveranser.
Finns det inga seriösa alternativ med en tilltalande design, som kan utgöra grundval för ett seriöst erfautbyte om husbyggande istället för vad som nu är fallet affärsjuridik och möjligtvis skumraskaffärer?
konkursbo som efter vad det förefaller i hög grad verkar vara byggt på luftslott och har väldigt lite att göra med seriöst företagande och tillförlitliga leveranser.
Finns det inga seriösa alternativ med en tilltalande design, som kan utgöra grundval för ett seriöst erfautbyte om husbyggande istället för vad som nu är fallet affärsjuridik och möjligtvis skumraskaffärer?
Hej!
Du har väl en viss poäng i det. Men - faktum är att även om Next House AB gått i konkurs, så är Next House International AB fortfarande aktivt och det nystartade Next House Holding SA samt Next House Nordic AB, med samma filurer bakom. Med det anser iaf jag att det är högst intressant att hålla liv i denna tråd, för att varna så många som möjligt.
Sedan kan jag absolut hålla med om ditt förslag.
Du har väl en viss poäng i det. Men - faktum är att även om Next House AB gått i konkurs, så är Next House International AB fortfarande aktivt och det nystartade Next House Holding SA samt Next House Nordic AB, med samma filurer bakom. Med det anser iaf jag att det är högst intressant att hålla liv i denna tråd, för att varna så många som möjligt.
Sedan kan jag absolut hålla med om ditt förslag.
3 inlägg och enbart i detta ämne, redan bekymmrad över hur mycket tid som läggs ner i denna tråd... Jag tycker det osar skumt. Det går ju alldeles utmärkt att läsa och skriva i gräsmatte-, golv- eller inredningsavdelningen om man tycker det blir uttjatat här.alfie123 skrev:"Flogging a dead horse". Är det vad vi håller på med på denna tråd? Debatt för debattens skull? Varför överhuvudtaget lägga ner tid på att befatta sig med ett
Jag säger; håll tråden vid liv!
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 inlägg
Tvivlar på att det kommer att komma dit nåt hus alls.
iallafall inget från nexthouse.
Dessutom bör nog markentreprenaden ses över på den tomten innan de fortsätter
iallafall inget från nexthouse.
Dessutom bör nog markentreprenaden ses över på den tomten innan de fortsätter
Medlem
· 416 inlägg
Synd att det blev så här runt Next House, jag tyckte om deras hustyper. Snygg arkitektur.
Medlem
· 416 inlägg
Jag e snickare själv