Någon som har koll på Next House? Hur länge har de funnits? Vem äger företaget? Någon som byggt med dom?

Har vänner som jobbat där och baserat på vad de berättat skulle jag inte bygga med dem i dagsläget (pga ekonomi och interna problem), men de hus som de har levererat har enligt de fd anställda fått mycket hus för pengarna, å andra sidan kanske deras kunder inte har samma uppfattning men det har jag ingen aning om...

Är det ingen annan som vet något om husen eller företaget, tycker husen är sjukt snygga....

N
Jag har en bekant som bygger Next House och han är jättenöjd. De har inte funnits så länge men verkar jobba hårt för att göra kunderna nöjda...

Användare nybyggarhelena jobbar för nexthouse.

Förefaller vara ett mindre seriöst bolag som försöker agera "nöjd kund" här.
Har man ingen bra referens så får man uppfinna en.

Hur snokar ni upp att vissa jobbar för något företag? *nyfiken* Fast det kanske ni inte vill avslöja förstås ..

Det finns många sätt, men vill inte avslöja dem.

Har någon mer information om husen eller företaget. Har de några kunder? Eller finns det bara ett hus. Det i Åkersberga som jag antar att ägarna till företaget bor i?

Mvh. Kristian

hempularen skrev:
Användare nybyggarhelena jobbar för nexthouse.

Förefaller vara ett mindre seriöst bolag som försöker agera "nöjd kund" här.
Har man ingen bra referens så får man uppfinna en.
Om det är korrekt (och det är det säkert, annars hade ni inte vågat skriva det) så är väl det sista spiken i kistan för ett sånt företag. Om de inte drar sig för att bluffa på denna nivån, hur ska det då bli när det börjar handla om stora pengar? Akta dig för dem!

Ok, så här ligger det till med Next House!
Bolaget startades av Thomas Mårtensson och Lars Skarke, Skarke kallas ibland i folkmun för Skurke eftersom han på 80-talet gjorde sig kända för den som byggde upp varumärket Björn Borg och sedermera blåste Björn Borg på en massa pengar. Huruvida det verkligen gick till så går att läsa i flera böcker som skrivits om detta.
Thomas Mårtensson berättar själv i en intervju hos tidningen Residence (Se artikel: http://www.residencemagazine.se/ark...special-han-saljer-hus-i-platt-paket#comments)
att han blev idiotförklarad av både Skarke (Skurke) och finansiären (Banken). För er information så ägs inte visningshusen i Åkersberga av Thomas Mårtensson som han påstår i artikeln, den ägs av Lars Skarke pga av att de vid tidpunkten för förvärvet av mark och hus drev bolaget ihop. Detta var alltså innan det skar sig ordentligt mellan de båda.
”Nexthouse hus i Åkersberga ägs av ett bolag som heter R-Sätra Österåker AB där Lars Skarke är VD. R-Sätra Österåker AB hette tidigare Nexthouse AB.” kommentar från artikeln länkad ovanför.
Skarke är känd för tvivelaktiga affärsmetoder och jag är inte förvånad över att de gjort business ihop. Mårtensson har alltså inte gått in med egna pengar som han påstår och de övriga Next House husen som utannonseras finns inte i verkligheten utan säljs i samband med enskilda tomter som ligger ute till försäljning. Ett trick att sälja husen alltså. Av döma av de priser som begärs så är det verkligen inte några budgetpriser direkt. Så det där med ”arkitektritat till alla” till ”lågt pris” skall man nog ta med en stor nypa salt. Vidare har Next House kommenterat artiklar som publicerats om dem och sedan kommenterat dessa och påstått vara kunder som är nöjda vilket är lögn. Next House har idag en betalningsanmärkning och sju ansökningar om betalningsföreläggande registrerade hos Kronofogden.
Nu har jag läst på om bolaget från både Raka linjer – Sanningen bakom Next House och på byggaHus.se samt gjort UC och kollat på allabolag.se. Min slutsats är att starkt AVRÅDA från att köpa från Thomas Mårtensson och Next House. AKTA er för Thomas Mårtensson, det luktar bluff på hög nivå!!! Det förefaller inte konstigt att både banken och hans affärspartner har idiotförklarat honom vilket han själv medger.

Vilka är dina källor förumtom UC som vi alla kan utnyttja:confused:
Känns som mycket är agg mot Nexthouse - Mårtensson.
Har du själv gjort affärer med honom??? Blivit Blåst???

Vill gärna höra mer om nexthouse, nån som byggt med dom?
Nexthouse sitter på tomt jag skulle vilja ha men vill helst bygga med eksjöhus vilket ej är möjligt i området. =(

Begär bara leveransgarati alternativt spärra pengar till dess du fått hussatsen därefter gör du utbetalning mot utfört arbete via banken Då är du skyddad. Nexthouse är bara en materialsats som du själv får skaffa en byggare till.Ingen större skildnad mot andra tex Fiskarheden etc. Ta alltid extern kvalitetsansvarig o lägg lite ytterligare så han kan göra kontroller på bygget med. ALDRIG bolagens egna kvalitetskillar.Det gäller oavsett Husfabrikant!!!

Jag är intresserad av att veta vad som hände med Nexthouse efter sept 2009? Har de blivit rumsrena för forumsmedlemmarna för bloggandet har upphört totalt? Personliga attackerna på Thomas "snabba klippens man" Mårtensson har ju försvunnit och det är ju bra. Jag har en tomt och Nexthouse är ett av de alternativ jag tittar på. Var finns de medlemmar som byggt med Nexthouse och har erfarenheterna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.