Skruvdragaren kostade väl inte mer än 399 kr på Coop forum, men ändå lyckas säljaren få 898 kr för den. Maskinen är ju väldigt lik en äldre Dewalt i designen, men det står ju faktiskt "Home Work" på den. Säljaren är ingen dumbom, han har nämligen anspelat på den gula färgen och skrivit att det är en proffsmodell i rubriken.

http://www.tradera.com/NY-18-volts-...modell-med-laserpass-auktion_301790_114016116

Ergo skrev:
Skruvdragaren kostade väl inte mer än 399 kr på Coop forum, men ändå lyckas säljaren få 898 kr för den. Maskinen är ju väldigt lik en äldre Dewalt i designen, men det står ju faktiskt "Home Work" på den. Säljaren är ingen dumbom, han har nämligen anspelat på den gula färgen och skrivit att det är en proffsmodell i rubriken.

[länk]
Kolla dock på köparens omdömen, har nästan bara handlat och sålt till samma säljare som skruvdragaren, luktar bulvan lång väg.

Edit:
Säljaren har dessutom sålt samma dragare till samma köpare två gång till...
http://www.tradera.com/NY-18-volts-...modell-med-laserpass-auktion_301811_114677840
http://www.tradera.com/NY-18-volts-...modell-med-laserpass-auktion_301790_114436073

Redigerat:
foppa72 skrev:
Kolla dock på köparens omdömen, har nästan bara handlat och sålt till samma säljare som skruvdragaren, luktar bulvan lång väg.

Edit:
Säljaren har dessutom sålt samma dragare till samma köpare två gång till...
[länk]
[länk]
såttsått som naturligtvis är densamme som säljaren går in o pimpar priset för att försöka maximera fsg priset

Nimajneb skrev:
såttsått som naturligtvis är densamme som säljaren går in o pimpar priset för att försöka maximera fsg priset
Mycket lustigt, då var det till och med värre än vad jag först trodde :D

Det ser ju verkligen kul ut när man läser omdömen. Den där Zootzoot måste ha hela huset fullt av skruvdragare i proffsmodell, motordrivna måttband och gröna glasflaskor!

Klicka runt lite mer så hittar man även Audi_xxx som åxå används i scammen

Lite underligt dock att Zootzoot endast budat i de auktioner "han" vunnit.

Att detta får förekomma knäcker ju hela iden med Tradera.

jag fattar inte varför inte Tradera som är kopplade till Ebay inte har samma varnings sensorer som Ebay har.

Stackar lurade köpare

Undrar hur månnga stackare som blivigt lurade.

Vad är definitionen av lurad här...??

Alla vet vad dom köper och bestämmer sina egna maxbud.

Riktig råddig gråzon

Träffade på Irländarna i Dalarna i fredags, Stil motorsåg i hårdplastväska :) för 2500:- och 6kWs elverk med Hondamotor för 4000:-
Frågade om han kunde starta ett och visst kunde han det, när jag hade köpt det...
Någon som köpt ett sånt här elverk? inte kan det vara 6kW med 3fasuttag för 4000:-???

Nimajneb skrev:
jag fattar inte varför inte Tradera som är kopplade till Ebay inte har samma varnings sensorer som Ebay har.
Instämmer! Visst är Sverige en väldigt liten marknad men Ebay som teknisk lösning existerar redan och Tradera är både som koncept och teknisk lösning undermåligt Ebay. Rulla ut Ebay i Sverig nu! ;)

Anmäld till blocket hoppas jag?
Nej, det är definitivt ingen Husqvarna.

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.