H
Och varför ska plastverktygssamlare vara så snikna att de letar efter stöldgods, ny i kartong, på Blocket. Blocket är ingen socialbidragsinrättning utan säljer det som annonseras ut helt enkelt.

Makitas förra generation lådor var allmänt plastigare än de nuvarande. Luftintaget verkar kunna se lite olika ut på just denna modell om man googlar bilder. Sidohandtaget verkar också se ut så. Den röda pilen verkar inte vara instansad på denna modell såvitt jag kan se på bilderna. Den räfflade chucken har jag dock inte hittat någon annan bild med.

Jag tror personligen att den här var schysst den också. Men jag skulle nog bett om bild på "nummerplåten" för säkerhets skull.

• 102035471_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 101820759_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
930 kr!!! Det är ju vad en ny äkta Makita kostar i butik. Det märkliga är att säljaren inte har ett enda negativt omdöme.

Danne78 skrev:
[länk]

Den här är väl en rätt glasklar kopia va?
Har mig veteligen inte sett någon maskin kommande i plastpåse när den kommer i en låda.....

Jag skulle inte köpa.

Laddaren står det att det är en 1414t, den laddar bara upp till 14 Voltsbatterier. Så det verkar väldigt fejk med en 24 Volts maskin till den.
Edit:
Annonsen anmäld.

Redigerat:
Danne78 skrev:
[länk]

Det är en kopia, ja.

Daniel_N skrev:
Det är en kopia, ja.
En fråga till ett tränat öga. Är det den knallröda färgen på accarna som varnar för pirat? Det var nämligen en sådan dragare som skojaren som ringde på dörren och ville sälja som jag skrev om i en annan tråd.

Snorunge skrev:
En fråga till ett tränat öga. Är det den knallröda färgen på accarna som varnar för pirat? Det var nämligen en sådan dragare som skojaren som ringde på dörren och ville sälja som jag skrev om i en annan tråd.
Makitas 24V batteri har ett annat utseende (form alltså, inte bara färgen), bla annat så sitter det inte "knappar" på sidorna. Dessutom är de alltid svart-vita (24V alltså).

Borr+bits i lådan är ett varningstecken. Kass låda utan gångjärn också. DC1414T är en makitaladdare, men den ser inte ut så, och den är ej för 24V.

Danne78 skrev:
[länk]

Ser exakt ut som min Ferm skruvdragare som är 3 år gammal, fast i andra färger.

Pressformarna till de skruvdragarna har nog använts till en hel del lågprisfabrikat. Ser likadana ut nu som för 15 år sedan tycker jag och ett självklart varningstecken men visst man bör vara van vid de andra maskinerna för att vara säker.
Hmm, undrar när de skall börja limma på batman ränder *S*

/Kent

ppalm>Har du anmält honom till Tradera eller nåt? Rätt uppenbart fall av att sälja stöldgods.

/Kent

snickarboden skrev:
ppalm>Har du anmält honom till Tradera eller nåt? Rätt uppenbart fall av att sälja stöldgods.

/Kent
Stöldgods?? Varför tror du det?

Nimajneb skrev:
Stöldgods?? Varför tror du det?
Den är ju märkt med SKANSKA. Tror inte skanska säljer sina maskiner på tradera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.