Exakt den batteridesignen har jag på 15år gamla lågpris skruvdragare. Den skulle inte lura mig i alla fall. Det finns ju andra som ser något seriösare ut.

Hur ser en 15år gammal makita ut då?

De har garanterat inte den batteritypen.

C crazytok skrev:
Hur ser en 15år gammal makita ut då?
Typ så här (18v):
cde1f3e34f2b928b09510699fc6444fe--cordless-tools-cordless-drill.jpg
Presenterades januari 2004 och togs ur produktion runt 2011/12 O_o

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Borta nu!

C crazytok skrev:
Jag är ingen Makita expert, men det ser ju ut som äldre maskiner. Kan inte dom äldre maskinerna ha sett ut så? :thinking:
Kolla länken nåt inlägg upp, tyska Makita "varnar" för just den kopian som försökte säljas på Blocket.
Ofta avslöjar lådan, gångjärnen och ev medföljande tillbehör en hel del.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Och så fick man detta:

Emil Z (Blockets Kundservice)

30 juni 23:53 CEST

Hejsan,

Emil här som ska hjälpa dig i ärendet.

Oj, det här låter inte bra.

Skulle du kunna återkomma med lite mer information om hur du ser att detta är kopior?

Ser fram emot din återkoppling så jag kan hjälpa dig vidare!

Du var nog inte tillräckligt övertygande... ;)

"Jag håller ned dig i detta då dessa borde kosta bra mycket mera än annonserat och det ser inte äkta ut heller.
Baserat på en preliminär kontroll har vi valt att ta ner annonsen ifråga medan vi undersöker saken närmare."

• Gilla
crazytok och 2 till
  • Laddar…
Att folk bara tröstar, men visst, den siste idioten är inte född än.
Och det sköna stavfelet på laddaren "BATERRY CHARGER" är kvar :D

Bild innan den försvinner. Han skriver "Har väldigt lite kunskap om dessa." Jag antar att det är Blocketlingo för "Jag vet att det är något fuffens, men jag spelar dum"

Jag undrar hur stor andel av de här kopiorna som bara cirkulerar. Jag menar, om någon har köpt en fulkopia i god tro från någon som har satt i system att sälja kopior, sedan inser att han har blivit lurad, och därefter försöker skicka Svarte Petter vidare. Det är givetvis ett skurkaktigt och helt förkastligt beteende. Jag säger som @phl : "Är man dum får man lida."
Öppen verktygslåda med två Makita skruvdragare, laddare, batterier och borrset på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
Många inser nog inte varför blocket har granskning utav annonser.

Man skulle ju kunna tro att det skulle vara för att inte släppa in kopior och annat fusk, men den egentliga anledningen är att kontrollera ifall man kan neka annonsen för att det är två eller fler saker i, och kräva att annonsören köper två eller fler annonser istället.

Sen spanar dom även en del där de riskerar stora juridiska problem, piratkopior av musik, filmer spel och olagligheter som droger och likn.

Att någon privatperson blir lurad på något vis spelar inte blocket den minsta roll, pengarna för annonsen, pengar till aktieägarna, har redan säkrats.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Häromkring såldes dessa satser ur bakluckan på en bil av en stackare som varit på verktygsmässa och inte ville släpa med dem hem. Samma stackare är fortfarande aktiv men nu snyggare riggad och har varit på en klädmässa och har ett parti skinnjackor han måste bli av med.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dags igen för Makita på Blocket. [länk]
Anmäld..

Låt oss slå tillbaka genom att ta upp så mycket av säljarens tid genom att ställa frågor. Sen kör vi säljaren i tjära och fjädrar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.