Tradera kör på som vanligt och vägrar ta ner auktioner, måste ju sitta nån riktig tomte och granska där utan nån som helst koll.

ullberg
märkligt, speciellt som de ju stoppat likadana tidigare, måste ju vara enkelt för dem att gå tillbaka i historiken... Jag har också anmält nu så får vi hoppas att fler anmälningar får dem att vakna till.

Dom tjänar ju inga pengar på en borttagen annons, så dom har väl ingen anledning att skynda sig.

ullberg
De tjänar inget på den specifika annonsen men riskerar mycket i form av tappat förtroende om den som köper blir missnöjd och sedan sprider info bland vänner och bekanta (samt annan informationsspridning exv. genom denna tråd) - att tvätta bort ett sådant rykte (oavsett sanningshalt) är inte lätt när det väl fått fäste...

Dom har säkert räknat på det. Problemet är väl att dom säljer tillräckligt mycket ändå och har en mer eller mindre dominerande ställning i en massa länder för att tåla lite badwill.

Stefan N Stefan N skrev:
Mer skräpmakita på Tradera. [länk]
Fast lådan är ju original åtminstone, det står ju.

Skickade en fråga om det även var original maskiner och svaret jag fick var att "allt var från den ursprungliga uppsättningen"

Det var ju ett sätt att vränga sanningen.
Batterierna det väldigt mycket ut som en låbudgetmodell jag köpte för typ 15år sedan.

Slutade med att nån stackare betalade 865:- för "Makita-kitet", bra jobbat Tradera. (y)

Anmäl och släng in ett bud på 10kkr så blir det ingen annan som blir lurad i alla fall.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Fake va? [länk]
Färgen ser lite blek ut.. Både på maskin och låda.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Martin_B
3OSCH

...undrar vad BOSCH skulle tycka om det...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.