Stefan N skrev:
Blocket. [länk]
[bild]
Haha, jag såg den innan också på blocket. Tänkte lägga upp den i denna tråden men du hann före!

Ser ut som Rustas Bruksboelverktyg, fast i annan färg.

Anmälde den till Blocket.

Fick följande svar :(

Tack för ditt mejl!
För att kunna ge dig bästa möjliga hjälp har jag skickat ärendet till en kollega som är mer insatt i just detta ämnet. Min kollega återkommer så snart som möjligt på helgfria vardagar mellan 08 och 17.
Hälsningar,

M
Ähmmm... Ämnet kopior och förfalskningar eller ämnet att-googla-tre-minuter-och-jämföra-bilder? Hur svårt kan det vara? Skrattretande av blocket.

Blocket har, med tanke på det ständigt ökande antalet Makitakopior, anställt en dedikerad Makita-counterfeit-expert utbildad i Aichi? Det är ju uppenbart att autentiseringen av dessa mästerverk kräver ett tränat öga. Tankarna för en osökt till van Meegeren.

• Gilla
corre
  • Laddar…
corre skrev:
Det går trögt med blocket.
Dom undrade efter hur jag kunde veta att dessa maskiner var kopior.
Jag svarade med den vanliga utläggningen om hur folk luras att köpa importerade kopior och länkade en produktsida hos alibaba.
[länk]

Svaret nu blev en fråga, hur jag kunde veta att just dessa maskiner var kopior.
Svara bara att vem som helst med det allra minsta verktygsintresse ser direkt att det är skit.

T
Hur är det nu? Får man sälja kopior på blocket bara man skriver klart och tydligt att det är en kopia?

tank77 skrev:
Hur är det nu? Får man sälja kopior på blocket bara man skriver klart och tydligt att det är en kopia?
Nej

corre skrev:
Jag svarade med den vanliga utläggningen om hur folk luras att köpa importerade kopior och länkade en produktsida hos alibaba.
[länk]

Ser originalaccarna lika billiga och plastiga ut som på kopiorna?

corre skrev:
[länk]

Hänvisa till den här tråden där Sveriges verktygsnörd hänger och aldrig har fel.

Martin_B
corre skrev:
De som ställer den frågan måste ju vara helt dumma i huvudet rent ut sagt. Det ser de väl att de INTE tillhör Makita's produktserie? En apa kan ju se att den inte återfinns någonstans i Makitas serie. Exempelvis bilden jag infogade är ju en modell som har funnits i många många år och enbart bland billiga märken. Har en sådan från Biltema exempelvis (vilken iofs var rätt bra, men det är ändå ingen Makita).
Motfrågan på det skulle jag vilja formulera följande: Hur kan man missa att det inte är fejk? En normalbegåvad människa som är hyfsat insatt i Makitas serie kan på en bråkdel av en sekund se att modellen inte har något med Makita att göra överhuvudtaget!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.