FredrikR skrev:
[länk]
Dock inte med Makitadekaler.
Så ett sådant där set kostar ca 240 kr om man beställer 500 st och krängs för 1500-2500 kr med makita-dekaler till mindre kunniga personer, det är med andra ord riktigt lönsamt.

En kompis vart för övrigt blåst i somras av en nasare som åker runt och kränger prylar på ett sådant kit eller om det var ett liknande kit som i länken tror han betalade 2-2,5k för den och som lök på laxen köpte han ett annat set till för lika mycket till.

Bezt skrev:
Dags igen.
[länk]
[länk]
Va trött man blir på dessa jävla skojare! Annonsen är anmäld till Blocket.

Han inser ju i alla fall att det var skit han köpte. :D
Säljes pga felköp

Inte direkt verktygsrelaterat men: http://www.blocket.se/vi/45437009.htm

Hoppas inga stackare går på det, trist om någon skulle köra detdär som enda backup och lägga in bröllopsbilderna och sedan radera dem från datorn..

Realdoolar skrev:
Inte direkt verktygsrelaterat men: [länk]

Hoppas inga stackare går på det, trist om någon skulle köra detdär som enda backup och lägga in bröllopsbilderna och sedan radera dem från datorn..
Haha, det var faktiskt komiskt :)

Ezcobar skrev:
[länk]

Liknar varken Bosch eller Makita... skumt
Även denna är nu anmäld! Så fort ni ser några så anmäl till Blocket så att de kan plocka bort de här skit annonserna.

Anmäld:

Undrar om dom är medvetna om bedrägeriet, eller har köpt något "parti" billigt. (står något om konkurs i annonsen)
Telenumret går till ett företag som existerar, och med en ägare med samma namn som i annonsen.
Tittar man runtomkring på bilderna så verkar det vara en prylbod, vilket passar in på företagsnamnet.

Är alltihopa kopior? "Bosch"och "makita" sett jag att dom inte är riktiga, men dom andra har jag inte så mycket referenser på.

Vad skriver ni andra egentligen när ni anmäler? Bara att det är kopior, eller lämnar ni länkar till tex makita också?

Allt är kopior. Eu20 har inte klistermärke eller den elpanelen som sitter där, såget har fel design på luftfilterkåpan och kastskyddet. Dom är luriga helt klart.

Jag googlade bilder på officiella hemsidorna på sågen och elverket, och länkade in aliexpressbilder på likande maskin på de andra.

Även denna är nu anmäld.

Som vanligt kom svaret "det har jag ingen aning om" ifrån säljaren.

Lite jobbigt att se att denna annons nu är uppe i 820kr... Hoppas verkligen att Tradera plockar bort den innan tiden går ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.