Hej,
Mieles häll är inte tät. . Trodde det skulle bli bra att ha en metallkant som hindrade att kanten flisade och satsade därför på vad jag trodde var en kvalitetsprodukt.

Råkade spilla ut kaffe( Ca 3- 4dl) på nyinköpta hällen och det rann ner under kanten och rakt ner i elektroniken. Hällen är obrukbar och Miele vill inte ta det på garantin. det verkar inte finnas något skydd för att leda bort ev. vätska utan allting leds ner i elektroniken.
Hade en Husqvarna(utan metallkant) innan och det var inga problem om någonting kokade över.

Elgiganten vill inte ta det på garantin eftersom hällen inte är fuktklassad och Mieles tekniker tycker att en häll inte ska tåla vätska.
Fick också byta manöverpanel efter en vecka eftersom den regerade inte så bra när man bytte zon. Det blev mycket bättre med den nya panelen. Det gick på garantin men teknikern sa att den inte tål att man ställer varma saker på den. Så hällen tål inte värme eller att något kokar över???

Kan laga den för 6800 men vill nog ha en häll som jag kan använda så det blir nog ett annat märke.

• Wow
  • Arg
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Rickard.
Kan inte säga annat än trist och tråkigt för dig men tack för att du skrev tråden för jag hade aldrig tänkt tanken att detta kunde vara ett problem. Ska hålla ett skarpt öga på detta när vi shopper efter häll när köksrenoveringen blir av.

Att koka över är en del av matlagningen och att det inte tål det är pinsamt dåligt.

• Gilla
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
Jag blev väldigt förvånad. Trodde de skulle säga att det saknas en packning och att det gick på garantin. Men det är tydligen inte fallet

Tål hällen inte värme och inte vätska så går den knappt att laga mat på.

Nyfiken fråga; hade du någon form av gummilist/dubbelhäftande list mellan häll och bänkskiva?
Tänker att vatten har en förmåga att leta sig duktigt till icke önskvärda ställen.

Vet inte om det är standard, men jag hade gärna satt något mellan.

Hej,
Det följer med en list och den satt på plats mellan häll och bänkskiva. Det är inte där det har läckt utan mellan metallramen och glasskivan.

B Budski skrev:
Hej,
Det följer med en list och den satt på plats mellan häll och bänkskiva. Det är inte där det har läckt utan mellan metallramen och glasskivan.
Det är ju sjukt att den inte är tätad i ramen.

Den borde väl reklameras, inte lagas på garantin?

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Oj! Då tycker jag nästan att du kan kräva reklamation med motiveringen att det inte går att använda produktens huvudfunktion då man kan ta för givet att tex. vatten eller andra vätskor hamnar på hällen vid normalt användande.

Att de skyller på att produkten inte är vattentålig tycker jag är en dålig förklaring.

Den är reklamerad. Miele tar inte den heller.

B Budski skrev:
Den är reklamerad. Miele tar inte den heller.
ARN nästa.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
B Budski skrev:
Hej,
Förstod Miele och Elgiganten detta när du berättade om skadan. Kan vara värt att ringa en runda till och försöka få tala med någon högre upp i hierarkin.

Har ringt både en och två gånger. Svårt att komma förbi kundtjänst och inga andra nummer finns.
Tekniker skrek
"Kaffe mängden ni råkade spilla ut var för mycket för a glaset skulle kunna blockera och då krupit under och lagt sig i boxen där elektroniken finns. "

• Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
En ram är väl tänkt att fungera som vätskeuppsamlare om olyckan är framme?

Vi har en gammal Husqvarna med metallram och den har inga problem med överkok.

BirgitS
Fast det är väl skillnad på några matskedar överkok och några dl uthällt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.