Katten är en del i byggandet.
Min katt använder min gjutsand som kattlåda, så när sanen har stått ett tag, blir den full med klumpar sk kattskitsand.
Bla annat min källartrappa är gjuten med sådan sand.
Dessutom verka nylagd betong ha en magnetisk inverkan på katten (som tur är väger den inte så mycket så man kan knappt se spåren)
Jag har även upptäckt att kryputrymmet under altandäcket är kattens slaktplats.
När jag krälade runt och drog el där så fick jag samsas med diverse mer eller mindre ruttna mus- och fågelkadaver, bla en skata.
Min katt använder min gjutsand som kattlåda, så när sanen har stått ett tag, blir den full med klumpar sk kattskitsand.
Bla annat min källartrappa är gjuten med sådan sand.
Dessutom verka nylagd betong ha en magnetisk inverkan på katten (som tur är väger den inte så mycket så man kan knappt se spåren)
Jag har även upptäckt att kryputrymmet under altandäcket är kattens slaktplats.
När jag krälade runt och drog el där så fick jag samsas med diverse mer eller mindre ruttna mus- och fågelkadaver, bla en skata.
Här är katten en del av byggnaden:Stehpan skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har 4 kattungar här hemma, och när jag gjöt senast så täckte jag över med spånskivor så hundarna och dom stora katterna inte skulle gå i det, men kattungarna lyckades klämma sig under skivorna, väldigt gulliga tassavtryckStehpan skrev:
Sedan har vi ett avtryck efter en hund i en bit betong i köket som jag ska försöka ta upp och spara på, frågan är bara hur man får loss en 20*20cm betong utan att bryta sönder den.. (Det är efter en hund vi fick avliva förra året)
Hehe, du skulle bara veta hur mycket tid och pengar vi lagt på att bygga saker som bara är till för djuren.. staket, stängsel, grindar, dörrar, väggar...mexitegel skrev:
Vi hade tidigare en Dobermann på 65kg som inte lät sig stoppas av någonting, jag fick bygga rätt bastanta saker för att hålla honom "på plats".. en gång lade jag 3 säckar betong (3*25kg) framför en dörr som saknade lås och handtag för att han inte skulle komma åt kattlådan, han hade dock inga problem att knuffa upp dörren upptäckte vi..
För ett par år sedan tog sig ena katten in genom taket någonstans, och knallade runt ovanpå takpappen, så det blev till att riva ner 100m2 isolering och takpapp och byta ut den, underifrån, på ett tak med 5 graders lutning, yay.
Året efter tog sig samma katt in någon annan stans i taket och kunde inte komma ut, så jag fick riva ett 2*2m hål genom innertaket och isoleringen för att komma åt katten, i -15 grader, det blev lite kyligt här inne tills jag hann bygga igen det igen.
Nu har vi hållit ena katten (den på bilden) inomhus i över en vecka, jag måste hitta vart det är hon kommer in någonstans och bygga för det, för hon kommer komma in genom väggen igen annars, och sliter sönder både plast och isolering på vägen in
Daniel78 skrev:Hehe, du skulle bara veta hur mycket tid och pengar vi lagt på att bygga saker som bara är till för djuren.. staket, stängsel, grindar, dörrar, väggar...
Vi hade tidigare en Dobermann på 65kg som inte lät sig stoppas av någonting, jag fick bygga rätt bastanta saker för att hålla honom "på plats".. en gång lade jag 3 säckar betong (3*25kg) framför en dörr som saknade lås och handtag för att han inte skulle komma åt kattlådan, han hade dock inga problem att knuffa upp dörren upptäckte vi..
För ett par år sedan tog sig ena katten in genom taket någonstans, och knallade runt ovanpå takpappen, så det blev till att riva ner 100m2 isolering och takpapp och byta ut den, underifrån, på ett tak med 5 graders lutning, yay.
Året efter tog sig samma katt in någon annan stans i taket och kunde inte komma ut, så jag fick riva ett 2*2m hål genom innertaket och isoleringen för att komma åt katten, i -15 grader, det blev lite kyligt här inne tills jag hann bygga igen det igen.
Nu har vi hållit ena katten (den på bilden) inomhus i över en vecka, jag måste hitta vart det är hon kommer in någonstans och bygga för det, för hon kommer komma in genom väggen igen annars, och sliter sönder både plast och isolering på vägen in![]()
Usch, nog för att jag gillar katter och är en stor djurvän.....
Men där har nog gränsen gått för vad man ska behöva stå ut med. :O
Det är hål i plasten så hon kan komma in ifall hon lyckas komma igenom någon vägg igen.. jag skulle spenderat dagen med att bygga för eventuella ställen hon kan ta sig in, men det blev inte riktigt som planerat idag.Andy78 skrev:
Imorse dog en av våra 3 månader gamla kattungar, och i sina dödskrämpor så bet hon mig ordentligt i båda mina pekfingrar, och för 2 timmar sedan började mina fingrar värka något helt otroligt och det känns som att händerna kokar, så jag fick en akut tid på vårdcentralen och kom precis hem med antibiotika, infektionen som dödade katten var starka saker
Jahapp, nya katthistorier, katten löper igen och går runt och skriker hela tiden, självklart håller vi henne inne, tills inatt när hon slet hål i byggplasten och grävde sig igenom isoleringen, och till slut så kom hon ut...
Kan också nämna att man inte kan lämna en påse med 1kg lin liggande på köksbordet när man har 3 kattungar, det upptäckte under gårdagens element-installationer
Kan också nämna att man inte kan lämna en påse med 1kg lin liggande på köksbordet när man har 3 kattungar, det upptäckte under gårdagens element-installationer
