Mikael_L
Ja Borohus har nu länge legat och skramlat längst nere i min "shit-list" :|

Det är liksom inte bara ni som har haft problem.

Mikael_L skrev:
Ja Borohus har nu länge legat och skramlat längst nere i min "shit-list" :|

Det är liksom inte bara ni som har haft problem.
Tyvärr :-(
Ibland önskar jag att detta bara var en enstaka händelse!

Lite glädjande besked är i varje fall att försäljaren "beslutat" att sluta med husförsäljning ;-)

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Lite rättvisa finns det ändå.....

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 28170707-b7e8-49de-b55b-b724440ef427_zps1c729c9c.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
milchahus och 8 till
  • Laddar…
P
Gratulerar!

Det är kanske en klen tröst för allt besvär ni haft men det verkar trots allt fortfarande finnas en viss rättvisa.

phälle skrev:
Gratulerar!

Det är kanske en klen tröst för allt besvär ni haft men det verkar trots allt fortfarande finnas en viss rättvisa.
Tack!
Det har varit urjobbigt, men det känns jätteskönt att kunna slänga domen i ansiktet på Borohus och fuskbyggaren som menade att vi bara var gnälliga ;-)

• Gilla
prototypen
  • Laddar…
Vad skönt att ni fick lite rättvisa.

Kan tänka mig att Borohus har tappat mycket förtroende efter detta. Nu förknippar iaf jag varumärket med oseriöst.

Mikael_L
Isabel76 skrev:
Lite rättvisa finns det ändå.....
Ja jisses.
Vad skönt att det är över och dessutom till er favör.

Frågan är väl om ni kommer få se skymten av några pengar. :|

Är skulden på han som privatperson? (enskild firma)
Ev kan ni sälja skulden till något inkassobolag, tyvärr är nog sådana här skulder inte så högt värderade...

Borohus ligger f.ö kvar längst ner på min shitlist, om det nu glädjer nån ... :|
Myresjöhus som bygger mögelhus och sen processar mot sina kunder samsas med borohus där, f.ö.

Mikael_L skrev:
Ja jisses.
Vad skönt att det är över och dessutom till er favör.

Frågan är väl om ni kommer få se skymten av några pengar. :|

Är skulden på han som privatperson? (enskild firma)
Ev kan ni sälja skulden till något inkassobolag, tyvärr är nog sådana här skulder inte så högt värderade...

Borohus ligger f.ö kvar längst ner på min shitlist, om det nu glädjer nån ... :|
Myresjöhus som bygger mögelhus och sen processar mot sina kunder samsas med borohus där, f.ö.
Jag tror inte heller att vi får se några pengar men jag finner stort nöje i att skuldsätta honom!
Skulden är på honom personligen, vi får se hur vi gör men han håller just nu på att sälja sitt hus och han har 3 fina bilar som han kan sälja också ;-)

Glädjen av att veta att han grinar över att ha förlorat mot oss är faktiskt värt 217 950 + ränta ;-)

• Gilla
milchahus och 3 till
  • Laddar…
Isabel76 skrev:
Jag tror inte heller att vi får se några pengar men jag finner stort nöje i att skuldsätta honom!
Skulden är på honom personligen, vi får se hur vi gör men han håller just nu på att sälja sitt hus och han har 3 fina bilar som han kan sälja också ;-)

Glädjen av att veta att han grinar över att ha förlorat mot oss är faktiskt värt 217 950 + ränta ;-)
Grattis till att du får njuta av skadeglädjen. Min känsla är att du verkligen njuter av se att han tvingas sälja hus och bilar till en kostnad av 217 950+ ränta för dig.

Är ni två verkligen så olika?

Grattis! Härligt att se lite rättvisa även om du kanske inte ser några slantar.

• Gilla
Isabel76
  • Laddar…
Morten Alper skrev:
Grattis till att du får njuta av skadeglädjen. Min känsla är att du verkligen njuter av se att han tvingas sälja hus och bilar till en kostnad av 217 950+ ränta för dig.

Min skadeglädje riskerar ivarje fall inte hans barns liv, som han riskerade mina barn....

Och vem har sagt att han tvingas sälja sitt hus och bilar?
Du kanske känner honom personligen och vet mer om orsaken till försäljningen av hans hus....?

För er andra vill jag klargöra att min skadeglädje är över att ha fått rätt när fuskbyggaren hela tiden sagt vi hade fel, och vad vi vet så säljer han sitt hus för att han köpt nytt.

Och när jag nämnde försäljningen och bilarna,så menade jag att han har tydligen råd att betala det han är skyldig oss.
Dessa 217 950 kr är pengar vi betalat honom för saker som han inte levererat alltså är det pengar han tagit ifrån oss samt självrisken vi fick betala till Gar-bo! Allt detta kunde bevisas med fakturor och besiktningar.

Redigerat:
  • Gilla
Claesk och 4 till
  • Laddar…
Härlig Isabel, har tänkt på er lite då och då och även lyft tråden några gånger.

MEN hur är det med det viktigaste, HUSET. Blev det bra till slut? Toaväggen på rätt plats? Porslinet på balkongen? Alla elledningar? Hur gick det med elektriker som skrev under självkontrollen? Många frågor innan vi kan göra avslut i denna långdragna tråd.

Lycka till, Protte

Herregud vad jobbigt ni har haft det! Skönt med upprättelse och att rättvisa skipades till slut. Din skadeglädje är befogad och enligt mig helt legitim, han har bara sig själv att skylla!
Bra jobbat!

Morten Alper skrev:

Skämtar du eller?

Hur tror du att han har råd med hus och tre bilar? Förmodligen inte för att han gör rätt för sig mot andra människor i alla fall. Det har den här tråden bevisat om inte annat.

• Gilla
Claesk och 2 till
  • Laddar…
prototypen skrev:
Härlig Isabel, har tänkt på er lite då och då och även lyft tråden några gånger.

MEN hur är det med det viktigaste, HUSET. Blev det bra till slut? Toaväggen på rätt plats? Porslinet på balkongen? Alla elledningar? Hur gick det med elektriker som skrev under självkontrollen? Många frågor innan vi kan göra avslut i denna långdragna tråd.

Lycka till, Protte
Av dom stora sakerna är bara golvvärmen kvar, vi har fortfarande kallt i huset men inte alls som första vintern då vi fick koka vatten för att bada barnen :-)

Massagebadkaret fixade upp trots hantverkarna ville ha ett nytt men Gar-bo (Borohus) sa nej, sen är det en massa "småsaker" som måste fixas men vi orkar inte mer med att ha hantverkare hemma hos oss ( Det har vi haft i 4 år) så vi kommer att fixa dessa själva.

Nej, huset är inte vad vi betalat för men jag tror att det kan bli med tiden :-)
Sen har Gar-bo gett oss en massa försäkringar på saker som inte åtgärdats men än så länge har vi inte sett några papper på detta.....

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.