För några dagar sedan upptäckte vi att vattnet inte blev riktigt varmt. Det blir endast ljummet i kranar och dusch. Inga larm på bergvärmepumpen (Nibe Fighter 1110) och den ser ut att värma som den brukar, vanlig inomhustemp på radiatorerna. Huset har två stora VV beredare (fr tidigare ägare). Vad är fel? Har en slutat fungera? Nåt som kan motioneras eller nåt?
Tacksam för inspel!
Tacksam för inspel!
Du har en Nbe VVB , har du jordfelsbrytare, står vredet på 2, dra ut vredet, lossa dom 4 skruvarna som håller den stora kåpan. Ta ett foto rakt in så allt syns.S Strell skrev:För några dagar sedan upptäckte vi att vattnet inte blev riktigt varmt. Det blir endast ljummet i kranar och dusch. Inga larm på bergvärmepumpen (Nibe Fighter 1110) och den ser ut att värma som den brukar, vanlig inomhustemp på radiatorerna. Huset har två stora VV beredare (fr tidigare ägare). Vad är fel? Har en slutat fungera? Nåt som kan motioneras eller nåt?
Tacksam för inspel!
Klicka här för att svara

