Hej, har en varmvatten beredare som är från 2001 - 2002 någon gång.. har funka prima tills för ett tag sedan.. nu äre så att den slår i från sig när den känner för det, så att den inte värmer vattnet... då får man gå till beredaren och trycka in säkringen på den så värmer den upp vattnet igen.. vilket är mycket störande , vad kan de bro på ? den är aldrig luftad om man nu måste göra de ? den har bara stått och gått sen den sattes in..
 
Det kan vara elpatronen som håller på att ge upp. Har du mycket kalk i vattnet kan det ibland hjälpa att avkalka patronen.
 
Det kan även vara termostaten som står för högt (slitage) och gör att det blir så varmt att värmesäkringen löser ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.