Jag skall byta en gammal Thermia 110 liters vv-beredare från 1971 (tack till Thermias kundtjänst som kunde identifiera den gamla). Jag undrar hur den 53 år gamla kan ha mindre yttermått än dagens modeller för 80 och 100 liter. Jag frågade kundtjänst vad som skiljer modellerna åt: mer isolering idag, annan innerbeläggning, eller annat ...? Tyvärr kunde de inte svara på min fråga. Finns det någon på forumet som vet vad som skiljer en drygt 50 år gammal vv-beredare från en ny?