Jag ids inte ödsla mer tid på att laga min Gorenje fler gånger- har på 3 år redan lagat den två gånger. Nu värmer den inte upp vattnet längre trots att den lyser och ser ut att fungera.
Jag visste inte då att Gorenje var så dåligt märke, då jag litade på firman som installerade den - men alla VVS-are jag nu ringt vägrar att ta i den.
Så.
Förutom Nibe, vilka vv-beredare håller god kvalitet? Jag vill ha 150 l så att det går att fylla ett badkar vid behov.

• Gorenje varmvattenberedare som inte värmer vatten, placerad i ett hushållsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fullt fungerande varmvattenberedare som sitter här i huset är från 1976 enligt typskylten. På samma skylt går att utläsa att det är en Nibe.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Bra valuta för pengarna då :rofl::crysmile:(y)

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Den fullt fungerande varmvattenberedare som sitter här i huset är från 1976 enligt typskylten. På samma skylt går att utläsa att det är en Nibe.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
B
Man behöver ha koll på vattenkvalitet innan man väljer vvb. Beroende på vattnet kan emalj, rostfritt eller koppar vara att föredra för att få lång livslängd på beredaren. Emalj måste man byta anod på emellanåt, annars lägger de av.

Jag hade en 1000kr vvb från biltema (eller möjligen jula, minns inte) som höll i 12år, sen gick elementet sönder, och då böt jag faktiskt beredaren trots att det fanns nytt att köpa som reservdel för ett par hundralappar.

Svärfars nibe höll i 10år, två gånger i rad. Han är inne på sin tredje nibe nu.

min nuvarande vvb är en nibe från 2002.

Det är ofta inte alltför svårt att mäta sig fram till om det är elementet, termostaten eller överhettningsskyddet som är paj, innan man byter beredaren.

Gorenje är väl inte premium, men inte heller skräp.

• Gilla
Happyhappytess och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.