I våras installerade jag en 100l Hajdu varmvattenberedare i fritidshuset.
Tanken var att ingen skulle behöva duscha kallt de gånger alla sex sängar bebos.

Så snart jag installerat den slog tanken mig att valet kanske inte var så briljant. Huset besöks i snitt en helg varannan månad under lågsäsong/vinter. Hur bör vi hantea beredaren? Tömma den varje gång eller nöja oss med att stänga av elen till den?
Kanske byta till en 75l?
Huset är någorlunda uppvärmt så de aspekter jag funderar äver är
Läckagerisk
Energikostnad
Vatenkvalitet

/Dadid
 
Förutom att Hajdu varmvattenberedare är av tveksam kvalitet, så behöver du egentligen bara tänka på frysrisken.
Är den igång och den står i uppvärmt utrymme så är det lugnt. Finns det frysrisk måste du tömma den när den inte används.
75 eller 100 liter har ingen betydelse på vattenkvalitet mm
 
Vad är det som brukar falera i kvalitetshänseende på Hajduberedarna?
/Dadid
 
slingan brukar inte bli gammal om man har eget vatten..............o jag har inte sett nån annan tillverkare som har en så j.vla dum placering av anoden
 
Kan man över huvud taget byta slinga?

/Dadid
 
japp de går .........relativt billiga ............kunde varit bättre
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.