4 736 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Varmvattenberedare i fritidshus
I våras installerade jag en 100l Hajdu varmvattenberedare i fritidshuset.
Tanken var att ingen skulle behöva duscha kallt de gånger alla sex sängar bebos.
Så snart jag installerat den slog tanken mig att valet kanske inte var så briljant. Huset besöks i snitt en helg varannan månad under lågsäsong/vinter. Hur bör vi hantea beredaren? Tömma den varje gång eller nöja oss med att stänga av elen till den?
Kanske byta till en 75l?
Huset är någorlunda uppvärmt så de aspekter jag funderar äver är
Läckagerisk
Energikostnad
Vatenkvalitet
/Dadid
Tanken var att ingen skulle behöva duscha kallt de gånger alla sex sängar bebos.
Så snart jag installerat den slog tanken mig att valet kanske inte var så briljant. Huset besöks i snitt en helg varannan månad under lågsäsong/vinter. Hur bör vi hantea beredaren? Tömma den varje gång eller nöja oss med att stänga av elen till den?
Kanske byta till en 75l?
Huset är någorlunda uppvärmt så de aspekter jag funderar äver är
Läckagerisk
Energikostnad
Vatenkvalitet
/Dadid
Förutom att Hajdu varmvattenberedare är av tveksam kvalitet, så behöver du egentligen bara tänka på frysrisken.
Är den igång och den står i uppvärmt utrymme så är det lugnt. Finns det frysrisk måste du tömma den när den inte används.
75 eller 100 liter har ingen betydelse på vattenkvalitet mm
Är den igång och den står i uppvärmt utrymme så är det lugnt. Finns det frysrisk måste du tömma den när den inte används.
75 eller 100 liter har ingen betydelse på vattenkvalitet mm
Klicka här för att svara