Magnus E K Magnus E K skrev:
Kan fungera om man ha år bråttom, men jag skulle nog oftast duscha tills varmvattnet tar slut oavsett om det tog sju eller elva minuter.
Är du slamtömmare eller utgödslings reparatör?

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Använder ni badkar?
Det är svårt med 80l beredare, man måste nästan vara två personer i karet samtidigt för att vattnet ska räcka..

Det skulle i så fall vara att byta till en mindre så att man tvingas sluta slösa med varmvattnet (kan dock leda till konflikter i flerpersonshushåll).
Frågan är väl hur många kronor om året du tjänar på det.Ny beredare + VVS-jobb lär kosta en del. Det enda som lär hända är väl att det blir skilsmässa när någon plötsligt inser att hon (ingen kvinna skulle hitta på det) är gift med en fullständig idiot.

F fribygg skrev:
Är du slamtömmare eller utgödslings reparatör?
Fast de är så vana vid skit o skitlukt att de knappt märker det ;) Lite som med bönder, de tar kanske av sig overallen innan de åker till affären, inte fan hoppar de in i duschen.

Magnus E K
L lbgu skrev:
Frågan är väl hur många kronor om året du tjänar på det.Ny beredare + VVS-jobb lär kosta en del. Det enda som lär hända är väl att det blir skilsmässa när någon plötsligt inser att hon (ingen kvinna skulle hitta på det) är gift med en fullständig idiot.
Som sagt, rekommenderar det bara för enpersonshushåll och ifall man kan göra VVS-jobbet själv.

F fribygg skrev:
Det är svårt med 80l beredare, man måste nästan vara två personer i karet samtidigt för att vattnet ska räcka..
Inget att rekommendera, men jag vet en som har en vattenkokare med förlängningssladd vid badkaret och använder den för att hålla temperaturen i karet på acceptabel nivå.

• Wow
Fotografen
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Fast de är så vana vid skit o skitlukt att de knappt märker det ;) Lite som med bönder, de tar kanske av sig overallen innan de åker till affären, inte fan hoppar de in i duschen.
Men Magnus är väl en vuxen karl och vilka andra yrkesgrupper skulle duscha 11 minuter?

Magnus E K
F fribygg skrev:
Men Magnus är väl en vuxen karl och vilka andra yrkesgrupper skulle duscha 11 minuter?
Är elva minuter verkligen så extremt länge? Googlade på detta och fick följande svar:

"Die durchschnittliche Duschzeit in Deutschland liegt laut aktuellen Statistiken und Studien im Bereich von 5 bis 11 Minuten."

(Vet inte varför google svarade på tyska men tyckte det var lite kul.)

Är elva minuter verkligen så extremt länge? Googlade på detta och fick följande svar:

"Die durchschnittliche Duschzeit in Deutschland liegt laut aktuellen Statistiken und Studien im Bereich von 5 bis 11 Minuten."

Elva minuter är väl tyska kvinnliga utgödslings reparatörer?

Enligt mig och Gunde Svan är det en evighet, så det skiljer.

L lbgu skrev:
Inget att rekommendera, men jag vet en som har en vattenkokare med förlängningssladd vid badkaret och använder den för att hålla temperaturen i karet på acceptabel nivå.
Har elpatron i systemet för pumpar, etc, till badkaret, har inte alla badkar det.😉

A AndersS skrev:
Har elpatron i systemet för pumpar, etc, till badkaret, har inte alla badkar det.😉
Du lever i en egen värld ;)

L lbgu skrev:
Den sätter jag väl in själv i såna fall

• Gilla
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
björnuf björnuf skrev:
Ja, det gör det ju lite bättre. Så ursäkta för min felgissning att du tillhörde de 90+% som inte gör VVS-jobb själv.

• Gilla
björnuf
  • Laddar…
björnuf björnuf skrev:
Då kan ju värdet av egen installation (och en ny beredare som förhoppningsvis funkar i 20 år) nu kanske vara värt ett förtida byte om du kanske pga ålder eller annat måste leja för bytet om säg 10år.

• Gilla
björnuf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.