11 787 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Varmt vatten men kalla element men cirkulationspumpen fungerar...
"Ska" inte finnas och jag hittar inget (har följt ledningarna)
Den knappen är en "komfortfunktion" för varmvattnet (kranvattnet).
Har testat den i båda lägena men den har bara med kranvattnet att göra.
Tror mer och mer att det är själva styrventilen (den som styrs av magnetventilen) som läcker igenom eller nått sånt (den verkar fungera som den ska, då den drar så fylls varmvattenberedaren på men den skickar aldrig vatten till elementen ens när den ej är dragen...?).
Som jag förstår det så finns inga andra ventiler som är "inblandade".
Ska ringa service imorgon, blir nog dyrt....
Har testat den i båda lägena men den har bara med kranvattnet att göra.
Tror mer och mer att det är själva styrventilen (den som styrs av magnetventilen) som läcker igenom eller nått sånt (den verkar fungera som den ska, då den drar så fylls varmvattenberedaren på men den skickar aldrig vatten till elementen ens när den ej är dragen...?).
Som jag förstår det så finns inga andra ventiler som är "inblandade".
Ska ringa service imorgon, blir nog dyrt....
Btw, nån som hört talas om att ledningarna till elementen kleggat igen?
Har varit med om att det blivit förträngningar i radiatorkoppel mm, och i filter i returen till pannan. Detta pga att man har fyllt på vatten för ofta och syresatt systemet. Då uppstår korrosion.ian_Superfly skrev:
Men jag har aldrig varit med om att det har varit totalstopp.
Ah, hittar dock inget filter i slingan? Var bör det sitta?
Redigerat:
Klicka här för att svara