Hej! Vi har ett ca 200 kvm hus med en tillbyggnad där det bla finns inomhuspool, dusch mm. Vi värmer upp huset med jordvärme och värmepumpen värmer även poolen. Nu funderar jag på att installera en kamin i poolrummet, dels för mysfaktor och för att det är roligt att elda, men såklart också för att värma upp rummet som är rätt kallt utan att en extra luft/luft värmepump är på. Jag funderar på att installera en vattenmantlad kamin. Är det någon som gjort något liknande, och hur stor tank behöver man och är det något mer man bör tänka på? Jag ska använda mig av en VVSare, men tänkte kolla lite här först om tips mm.
Sen finns det andra alternativ som solfångare mm, men det är en vattenmantlad kamin som jag vill ha.