Hej!

Har ni några bra förslag på billiga värmeskydd till LED-downlights (som bygger 54mm)? Jag har Googlat bland de stora byggvaruhusen och de har värmeskydd som bygger upp till 200mm.

Jag har 170mm isolering tills tumstocken tar emot i något hårt, och hade velat ta bort så lite isolering mot vinden som möjligt.

Tack på förhand, Andreas

Det finns även armaturer som passar in i apparatdosor.

Müssli skrev:
Om du menar "pottor" ovanför spoten som håller bort isoleringen finns det några olika att välja på.
[länk] t ex. Både Designlight och Hide-a-Light har samma typ fast fyrkantiga.

Annars kan du välja en spot som får sättas i isolering.
[länk]
Jag tror Hide-a-Lite har en motsvarande.
Tack för svaren!

Jag gillade denna men såg att den bygger 200mm i diameter, vilket låter mycket? Oftast brukar man väl fräsa bort 70-80mm stort hål för spotlighten?

Till spotlighten kan du använda en T70 dosfräs, den borrar ca: 75 mm i diameter.
Pottan jag länkade till sätter du ju ovanför takgipset eller takpanelen. Den behöver du inte göra något hål för.

Müssli skrev:
Till spotlighten kan du använda en T70 dosfräs, den borrar ca: 75 mm i diameter.
Pottan jag länkade till sätter du ju ovanför takgipset eller takpanelen. Den behöver du inte göra något hål för.
Jag ser att jag har tipsat om fel spot, den här ska det vara:
http://www.designlight.nu/sv/produkt/?pID=382
Jag tror iof att den första jag tipsade om också får sitta i isolering men hittar inget om det på deras sida.

• Gilla
Andreas Antonsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.