Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Ser ut som spis/ugn är precis bredvid gul placering 3 och innerdelen gillar inte att suga i sig matos och innerdelen kommer bli lurad av värmen som stiger från spis och ugn.
Den kommer även sprida matos i huset
Den kommer även sprida matos i huset
Fick för mig att spisen var mitt emot diskhon borta vid den smala delen.C Comfort Thomas skrev:
Är spisen vid gul så är det ju en olämplig placering av innerdel, men är det bara ett skrivbord/skåp så borde det ju fungera som alternativ
2 kommer inte att direktvärma bakåt mot badrum & sovrum. Ur den synvinkeln kan 1 vara bättre då du får med badrummet men inte sovrummet. Dock kan (beroende på innerdel och hur väggen är byggd ) om man har otur 1 ge ljud i sovrummet även om dörren är stängd. Det är därför jag tyckte 2 var bättre.
Tack för svar. Hjälper mig rejält. Under gul är otippat nog en kaninbur. Spisen blir ungefär framför handfatet.M MrDizzy skrev:Fick för mig att spisen var mitt emot diskhon borta vid den smala delen.
Är spisen vid gul så är det ju en olämplig placering av innerdel, men är det bara ett skrivbord/skåp så borde det ju fungera som alternativ
2 kommer inte att direktvärma bakåt mot badrum & sovrum. Ur den synvinkeln kan 1 vara bättre då du får med badrummet men inte sovrummet. Dock kan (beroende på innerdel och hur väggen är byggd ) om man har otur 1 ge ljud i sovrummet även om dörren är stängd. Det är därför jag tyckte 2 var bättre.
Väggen mot sovrummet är ganska klen så kanske kan bortse från 1, innedelen är en Panasonic hz25. Dock har vi en värmepumpsberedare i badrummet så den måste ju ta luft uppvärmt av en värmepump för att göra någon större nytta.
Det är snedtak och taket vid 4 är bara 172cm så den hamnar lite lågt där. dock så känns som en rätt så vetting plats om den ska klara av att värma hela huset?
Vi hade spontant tänkt oss 2. Dock är det ju rätt så viktigt att den klarar av badrummet och sovrummet hyfsat också (gör inte så mycket om det är någon grad kallare.
Klicka här för att svara