Tänker byta ut min 15 år gamla pump. Har fastnat för en Panasonic HE9 DKE.
Det finns en firma på nätet som säljer just panasonic till bra pris. (12600:-+ moms)
Firman kallar sig warmforless.com finns det någon som har erfarenhet av dom?

När man läser om Panasonic pumparna så upplever jag att det finns många olika beteckningar på dem - i synnerhet ändelsen som tex slutar på DKE. Jag var och tittade på pumpar idag och de skulle enligt säljaren vara anpassade till det svenska klimatet av ett företag i Enköping och dessa hade alla en ändelse på SPK, tex E9-SPK, E12-SPK. På nätet hittade jag pumpar medändelsen DKE-SPK... Försäljaren varnade mig för att köpa en importerad pump "billigt" pga att dessa inte var anpassade. Man blir lite konfunderad.. är det bara säljsnack eller ligger det ngt i det???

Är det ngn som vet vad som gäller? finns det ngt logiskt i ändelserna och betäckningarna?

Sverige anpassningen är vad jag har fattat klistermärken och en värmeslinga i tråget på maskinen för att den ej ska frysa ihop..

Värmeslingan kostar 150kr att köpa och är hur enkel som helst att installera själv..

Självklart ville han att du inte skulle köpa en importerad pump :)

Jag har en "fulpump" själv och en bekant installerade den åt mig för 750kr..

Går något sönder så blir det så klart svårare att få det lagat på garanti... Finns även firmor på nätet som säljer billiga pumpar men endast till företag för att slippa konsumentköpslagen.. går en sådan pump sönder så måste du skicka in den på lagning.. Inte så lätt när den är installerad kanske :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.