Hej,,,
Behöver lite tips, kallt i 2 månader gjorde hela botten på l/l-pumpen isfylld och trycket från isen har sedan trykt sönder bottendelen samt det värsta, idag lät pumpen som ett jettplan när vad jag tror all gas (ett vitt moln) läkte ur under pumpen i ett hål. Jag stängde av den direkt.
Vad ska vi göra? Detta är våran enda uppvärming och den har gått problemfritt i 5 vintrar nu, huset i fråga saknar övrig värme/vatten element. Jag har pengar som var tänkt för övrig renovering av huset i sommar...
Tanken i framtiden var att skaffa vattenburen värme med l/v-pump och installera detta själv (element osv.) Känns dock lite för akut nu...
Pumpen i fråga har jag inga kvitton på och det är en Panasonic 24CKE, går den kanske att laga?

Kolla med Panasonic, i bästa fall har dom utbytesenheter. Jag fick min utomhusenhet utbytt för ett par år sedan. Garantifall visserligen, men dom borde kunna göra något liknande för dej.

Man kanske kan koppla en fläktkonvektor tillfälligt mot en NIBE F2025 Luftvärmepump 10kW? Och när ekonomin tillåter det köpa en riktig innerdel..

Redigerat:
Kan vara värt att kolla med ditt försäkringsbolag om dom
vill vara med att betala.

Jag snackade idag med en Panasonic ÅF och dom funderade på om det inte går att laga kondensorn, snackade om att löda ihop hålet, vad tror ni om det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.