Har installerat en 370 F för ca 3 v sedan. Tycker den går ovanligt mycket, ligger på ca 22 tim/dygn. Total drifttid sedan start 19 okt är 464 tim varav varmvatten 405 tim, 44 starter av kompressorn.
2 personer i hushållet, Max 5 duschningar i v.
Bor i Södermanland
Är detta normalt?
Med vänlig hälsning,
Tommy
 
  • Display visar kompressorinformation med antal starter (44) och total drifttid (464 timmar) för en värmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en ganska liten värmepump i F370, ca 2 kW. Klarar kanske huset ner till ca +5 °C ute och sedan går kompressorn konstant så det blir många timmar förutom på sommaren.
 
  • Gilla
Tokla
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är en ganska liten värmepump i F370, ca 2 kW. Klarar kanske huset ner till ca +5 °C ute och sedan går kompressorn konstant så det blir många timmar förutom på sommaren.
Okej då förstår jag
Tack för snabbt svar
Tommy
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.