Hejsan.
Jag håller på att lägga in vattenburen golvvärme och undrar då vilket av material som släpper igenom värme lättast är det spånplatta eller gips om de är lika tjocka.Tacksam för snabba svar.
 
Lambavärdet på gips är 0,25W/m*K och spån 0,15W/m*K dvs gips är 40% värmetrögare. Nu spelar det dock mindre roll när det rör sig om någon centimeter tjockt lager.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.