9 269 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Värmelampa för djur farligt för bäbisar?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
En sådan på granngården som länkades till? Inga problem. Ingen äldre lampa heller.
Philips skulle nog akta sig för att inte varna för lampor som skulle kunna vara farliga för personer.
http://www.ecat.lighting.philips.se...industrial-heat-incandescent/923801145506_eu/
Philips skulle nog akta sig för att inte varna för lampor som skulle kunna vara farliga för personer.
http://www.ecat.lighting.philips.se...industrial-heat-incandescent/923801145506_eu/
Är det i större utsträckning fel på personer som föddes på 40-50-60 talet mot nu?
Bvc här har värme på skltbordet, Jag tycker Inte att det gått sämre att byta blöja på grabben hemma mot bvc faktiskt .
Bvc här har värme på skltbordet, Jag tycker Inte att det gått sämre att byta blöja på grabben hemma mot bvc faktiskt .
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, jag tycker att vi står oss ganska bra än så längejkarlberg skrev:
Tror att det är mycket viktigare att se till att det lilla sprattlande monstret inte åker i golvet än att hålla på med en massa teknisk kringutrustning.
Gör inte tråden till en moraldiskussion om vem som är bäst förälder nu! 
Den här tråden handlar om huruvida en värmelampa för kycklingar skulle vara farlig för människorkycklingar, inte om det är en bra lösning.
Den här tråden handlar om huruvida en värmelampa för kycklingar skulle vara farlig för människorkycklingar, inte om det är en bra lösning.
Det tror jag inte, däremot så har inte lika många spädbarn från den tiden överlevt.jkarlberg skrev:
http://www.landguiden.se/Statistik/Sociala-Forhallanden?id=376#countries=SWE
Nu framgår visserligen inte orsakerna där, men det där argumentet att "jag är född på den tiden och mår bra" håller inte eftersom de som tog skada oftast inte lever längre.
Påminner lite om den där gamla historien..
"De säger att alkhol och tobak är så skadligt men min farfar rökte två paket om dagen och drack en kvarting brännvin varje kväll hela livet."
"Jaså, hur gammal blev han då?"
"37"
Så länge man inte anstränger sig för att handla en hårdstrålande uv-lampa så borde några småfrekvenser i de banden knappast skada under ett kort blöjbyte - ungen får väl ändå solsken på sig i land? Som bekant cancerogent (i högre dos, nyttigt i lagom, särskilt för nyfödda). MEN jag oroar mig för praktiska problem - jag vill inte stå vid ett skötbord där jag riskerar brännas av en värmelampa i ansiktshöjd. På sjukhuset är de noga anpassade till arbetshöjder och inkapslade, dessutom hanterade av utbildad personal ..
Om man tänker annorlunda - varför inte ha en värmedyna under istället? Antingen varm handduk eller fungerande elektrisk sak? Borde dessutom vara mycket mer effektivt energimässigt och värmeledningsmässigt för barnet = lägre temperaturer = bra.
Om man tänker annorlunda - varför inte ha en värmedyna under istället? Antingen varm handduk eller fungerande elektrisk sak? Borde dessutom vara mycket mer effektivt energimässigt och värmeledningsmässigt för barnet = lägre temperaturer = bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden