2 260 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Värmekälla i garage?
Hejsan, ny och med min första fråga. Har en fundering om att isolera igen en carport på 70 m2 och använda det som verkstad / hobby lokal, vilken är bäst värmekälla då? Vill väl ha max 12-15 grader. Tänkte på en luftvärmepump eller några oljefyllda radiatorer, nån säger att luftvärmepump funkar bättre när man kör den för fullt .Det finns inte möjlighet att sätta vattenburet tyvärr.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 303 inlägg
Luft-luft värmepump är super. Eftersom den blåser runt innerluften går det dessutom riktigt fort att höja från underhållsvärme till behaglig temperatur. Placera så att den inte blåser direkt på arbetsbänken, kan blåsa bort papper annars.
Att värmepumpen är dyrare än några byggfläktar är odiskutabelt. Men det råder ingen tvekan om att värmeeffekten från värmepumpen är flera gånger större än elelement och ger en besparing på elen.
Kör man bara fläkten några timma/veckan i garaget så lär det räcka med byggfläkt men önskar man 15 grader under hela vinterhalvåret så hade jag i alla fall valt en värmepump.
Kör man bara fläkten några timma/veckan i garaget så lär det räcka med byggfläkt men önskar man 15 grader under hela vinterhalvåret så hade jag i alla fall valt en värmepump.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden