6 358 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Värmekabel i inkommande 32 mm vattenledning
Hej!
Kan det bli något konstigt med att montera en värmekabel typ frostvakt ca 4 m lång i den inkommande 32 mm slangen? Montaget sker alltså innan vattenmätaren och kabeln ligger "mot" vattenriktningen. Den inkommande 32 mm kabeln är redan nedgrävd. Hade man varit efterklok kanske den skulle ha legat lindat utvändigt?
//Jonas
Kan det bli något konstigt med att montera en värmekabel typ frostvakt ca 4 m lång i den inkommande 32 mm slangen? Montaget sker alltså innan vattenmätaren och kabeln ligger "mot" vattenriktningen. Den inkommande 32 mm kabeln är redan nedgrävd. Hade man varit efterklok kanske den skulle ha legat lindat utvändigt?
//Jonas
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Och så ska det vara ett T-rör (eller speciellt Y-rör) så kabeln går raka vägen.
Protte
Protte
Klicka här för att svara