Otroligt. Den stora öppningen vi har i vardagsrummet måste göra susen - vi hade ca 17 grader uppe vid -23 ute. Sen eldade vi ett par timmar och sen hade vi 21 grader hela natten.

Ni har inte glömt att isolera ett par fack mellan takstolarna? ;)
 
Kanske...
Men vi har ingen värmeväxlare. Vi kör mekanisk frånluftsventilation, en ventil i övre badrummet och två nere, i tvättstugan och duschrummet. Jag vet inget om flödet men det är injusterat enligt rekommendationer.
 
KarlXII skrev:
Ni har inte glömt att isolera ett par fack mellan takstolarna?  ;)
Vi har inte öppet i trappöppningen utan lägger alltid på stora frigolitskivor för att all värme inte ska läcka upp. Annars skulle det inte vara så kallt uppe.
 
Men då är det ju inte så konstigt att det är kallt däruppe.. :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.