Åh, så härligt tropiskt.

Har en känsla av att formuleringen "Hyresgästen flyttar till ett boende där fler än han har kontroll över värme och vatten." tyder på att det föreligger någon diagnos av något slag.

Fotografen Fotografen skrev:
Har en känsla av att formuleringen "Hyresgästen flyttar till ett boende där fler än han har kontroll över värme och vatten." tyder på att det föreligger någon diagnos av något slag.
Även att hyresgästen barrikaderade sig i lägenheten när man vill in ger ju en viss antydan:cool:.

Haha har en gammal bekant som gjorde så där fast för att kyla lägenheten. Han hade en 1a på 35 m² i söderläge som blev sjukt varm på sommaren.

Varje kväll startade han duschen på iskallt och med öppen dörr och lät den stå så tills det blev behaglig temperatur i lägenheten. Säger inte att det var rätt, men fungerade sjukt bra.

Han blev dock aldrig påkommen.

Jag övervägde nästan detta under min tid i en kall stundentlägenhet :D fast då tänkte jag nog att man kanske kunde fylla badkaret med varmt vatten snarare än att låta kranarna rinna. Det mesta av värmen måste väl ha hamnat i avloppet i detta fall.

C Carl-Jo-han skrev:
Haha har en gammal bekant som gjorde så där fast för att kyla lägenheten. Han hade en 1a på 35 m² i söderläge som blev sjukt varm på sommaren.

Varje kväll startade han duschen på iskallt och med öppen dörr och lät den stå så tills det blev behaglig temperatur i lägenheten. Säger inte att det var rätt, men fungerade sjukt bra.

Han blev dock aldrig påkommen.
Vanligt knep för att få ner värmen, fylla badkaret med kallvatten gör även det stor skillnad

Bra skäl till att vatten inte ska ingå i hyran...

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.