hsd
Hmmm, jag beställde två mässingsskruvar med någon amerikansk gänga å räkningen landa på sexhundra :cry:

Q quick skrev:
Biltemas sådana skruvar är dock ren skit. I allafall om det är samma sorts skruvar som ingår när man köper komplett dörrhandtag. Splinsen på hylsorna var alldeles för dåliga så dom ville gärna snurra med när man drog åt. Så det är som vanligt man får vad man betalar för och väl på plats fyller dom samma funktion.
Ställer mig något tveksam till detta då ända gången det är en riktigt stor belastning på nippeln (hylsmuttern) är om skruvarna är för långa och bottnar.
Sedan så finns det olika splinsmönster på olika hylsmuttrar och trycken och dem passar olika bra ihop men oftast fungerar det ändå.

1 123abc skrev:
Ställer mig något tveksam till detta då ända gången det är en riktigt stor belastning på nippeln (hylsmuttern) är om skruvarna är för långa och bottnar.
Sedan så finns det olika splinsmönster på olika hylsmuttrar och trycken och dem passar olika bra ihop men oftast fungerar det ändå.
Eftersom jag köpte en komplett sats med dörrhandtag, låsvred och skruv så får man anta att det ska passa ihop iallafall. Det var i vilket fall mycket mer strul att montera och jag kommer ihåg att dessa hylsor inte alls greppade i som dom har gjort på andra dörrhandtag jag har monterat ifrån andra fabrikat som beslagboden och assa. Kan varit så att även gängorna var av samma kvalité som splinsen och gick inte helt lätt. Men som jag skrev innan väl på plats så fyller dom samma funktion.

Redigerat:
Q quick skrev:
Eftersom jag köpte en komplett sats med dörrhandtag, låsvred och skruv så får man anta att det ska passa ihop iallafall. Det var i vilket fall mycket mer strul att montera och jag kommer ihåg att dessa hylsor inte alls greppade i som dom har gjort på andra dörrhandtag jag har monterat ifrån andra fabrikat som beslagboden och assa. Kan varit så att även gängorna var av samma kvalité som splinsen och gick inte helt lätt. Men som jag skrev innan väl på plats så fyller dom samma funktion.
Det är mycket möjligt att något varit felaktigt med ditt trycke och dess skruvar, jag gissar att biltemas trycken är direktimporterat från en kinesisk fabrik med ojämn kvalitet.
Jag har monterar en del av biltemas trycken men själv inte upplevt några liknande bekymmer, jag kan anmärka på att kvaliteten inte kändes jätte övertygande.
Jag upplevde även att tryckerna var rätt grepp ovänliga och låg inte speciellt bra i handen, men de fungerade bra.

Handtaget med tillbehör var dock inget emot skjutreglen jag köpte samtidigt vad gäller kvalité. Den ramlade sönder i bitar nästan direkt. Gick dock att pilla ihop igen. Gällande handtaget så är det ganska glappigt men det jämnar ut sig med låsvredet som går tungt istället. Men jag är nöjd. Det fungerar och jag fick vad jag betalade för. För det var billigt. Dessutom sitter det på en dörr som sällan används så det duger väl.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.