Vi planerar att bygga Villa Björkholmen med Vårgårdahus i Halmstad-Båstad-trakten.

Vi tar tacksamt emot tips, erfarenheter, input om båda Vårgårdahus och själva husmodellen.

Det vore kul att komma i kontakt med någon som byggt Villa Björkholmen. Tex vore det intressant att höra om i vilket väderstreck ni placerat panoramafönstren och hur ni trivs med det!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.png
Skapa konto

• image.png
    Skapa konto
Redigerat:
Hej :)

Det bästa är om du inte placerar panoramafönstren mot Söder... Då får du ändå alltid ha fördraget där p.g.a. värmen... Om det går rekommenderar jag att du beställer fönster som är solskyddsbehandlade...

Vad har du fått för pris på det huset?

Det är ett fint hus :) Men jag tycker att Allrumet är totalt tokigt... p.g.a. alla dörrar kommer det att bli svårt att få plats med soffa, bord och tv där...

Jag söker också ett hus med tre sovrum... Vad jag mer tycker är fel på den där planlösningen är att dom slarvar bort 8 + 6 kvm i hallar/passager...

En klädkammare i anslutning till klädvården är perfekt! :)

Jag överväger Kobbskär - A-hus. Det är faktiskt första gången "i världshistorien" som jag har "köpt" en planlösning utan minsta ändring... TUR är väl det då man inte får ändra planlösningarna i det huset... Det är därför som dom har lågt pris på det...

• Gilla
elin__blomsterberg__2015
  • Laddar…
Huset kostar 2.3 miljoner "vanligt" nf pris och 2.6 miljoner med premium (=schaktning, fyllnadsmassor, målning, samt högre invändig standard).

Fönster kan man flytta. Vi kommer att ha soffan på samma plats som man valt här (i samma husmodell) men vi behåller det djupa fönstret ändå:

http://husiglantan.blogspot.se/search/label/Huset - Inomhus?m=1

Många har ritat om huset (ingår) och trollat bort passager till WIC/klädkammare men vi vill behålla passagen till master bedroom då den blir en perfekt liten kontorsplats för oss. Jag har en hel uppsjö omritade varianter av huset som andra valt men vi gillar originalet bäst. Om ekonomin tillåter skulle jag vilja bygga ut vinkeln och komplettera med en klädkammare/förråd där. Jag gillar den stora luftiga hallen. Så smaken är olika! ;)

• Gilla
Spiderman
  • Laddar…
ja :) Det är bra att se över planlösningen. Gärna titta på visningshus och se huset på riktigt. Det är ju nu ni kan påverka... när huset är byggt kan man bara reta sig ;)

• Gilla
elin__blomsterberg__2015
  • Laddar…
Vilken bra blogg :) Dom har man verkligen nytta av när man planerar :) Det är GULD värt att andra byggare bloggar om sina byggen :)

• Gilla
elin__blomsterberg__2015
  • Laddar…
Puffar upp tråden, hur har era byggen gått med Vårgårdahus? finns fler som byggt med dem? bra eller dåligt all info tas tacksamt emot då vi snart ska bygga!

Du har rätt om allrummet. Det var det jag också tänkte tillägga. Jag hade aldrig köpt det p g a det rummet. Hur ska det möbleras är det tänkt?

• Gilla
Schacknisse
  • Laddar…
S Sylvestris skrev:
Du har rätt om allrummet. Det var det jag också tänkte tillägga. Jag hade aldrig köpt det p g a det rummet. Hur ska det möbleras är det tänkt?
Äger du ett Vårgårdshus?

Schacknisse Schacknisse skrev:
Äger du ett Vårgårdshus?
Gissa!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.