Vi har för många år sedan byggt en tillbyggd källare som finns under en backe med ingång från vårt suteräng hus. Utrymmet var tänkt som vedbod men nu har vi bergvärme sedan -98. Vi har en platonmatta som fuktspärr i taket och väggar. Taket har två ventiler som kommer upp i backen. I källarutrymmets tak och väggar bildas ett vitt "pulver" som rasar ner på allt vi har där. Emellanåt damsuger vi både tak och väggar men jag blir allt mer irriterad över detta pulver.
Vi har +5 - +10 grader i källaren. Finns det något att göra åt detta? Vi har också en avfuktare som går på hela sommaren då på taket runt ventilerna bildas fukt.
Vi har +5 - +10 grader i källaren. Finns det något att göra åt detta? Vi har också en avfuktare som går på hela sommaren då på taket runt ventilerna bildas fukt.
Taket är av cement och platonmatta ovanför som fuktspärr. Innertaket är inte uppbyggd utan är enbart av cement.
Ja helt plant.
Ja den är skarvad. Min man vill bygga ett uterum ovanpå med gjutet golv. Jag är orolig att det blir för tung belastning på taket och att den rasar in.
Han tänkte på materialet ovanför. Jag tycker att ett trädäck skulle räcka.
Klicka här för att svara