A AG A skrev:
Utan att kunna ge ett svar om varför. Tycker jag mig se samma fenomen inom dejtingvärlden också. Främst bland kvinnor ser vi ofta att de tänder på "osnutna" män, som kan göras om till gentlemän. Eller kvinnor som tänder på kriminella, och förlovar sig med interner. För att de tror att de kan omvända dem. Det är väl inte för intet, sagan om "grodan som blev en prins" skrevs.
Samma fenomen flrekommer givetvis bland män, som söker kvinnor.
Så resonerar jag också. Så fort jag ser en övergiven lastpall kysser jag den för att se om den förvandlas till en soffa.

• Haha
  • Gilla
FemTummar och 8 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Utan att kunna ge ett svar om varför. Tycker jag mig se samma fenomen inom dejtingvärlden också. Främst bland kvinnor ser vi ofta att de tänder på "osnutna" män, som kan göras om till gentlemän. Eller kvinnor som tänder på kriminella, och förlovar sig med interner. För att de tror att de kan omvända dem. Det är väl inte för intet, sagan om "grodan som blev en prins" skrevs.
Samma fenomen flrekommer givetvis bland män, som söker kvinnor.
Någorlunda märkligt resonemang i sammanhanget "Varför välja sämsta virket när man ska bygga något?". Dessutom inget jag känner inte igen tänket bland mina kvinnliga bekanta.
Å andra sidan är jag inte bekant med "dejtingvärlden" heller men inbillar mig att vettiga kvinnor söker efter vettiga män och vice versa.

För att fortsätta on topic anser jag att det är en Youtube-sjuka att bygga möbler av "pallet wood" och göra jiggar och annat av "scrap wood" där tänket verkar vara att inget får kosta något. Totalt boring.
Undviker gärna sådant. Om något är värt att göra är det värt att göra bra är min åsikt. Både vad gäller material och utförande.
Fulsnickrar mycket men då är det oftast engångsgrejor som ska hystas såsmåningom.

Om något kan förädlas har det en förädlingspotential och det är den springande punkten för mig. Skitvirke är skitvirke och det blir inte bättre för att man byggt ett soffbord av det. Det har bara blivit en yta där man kan ställa en kaffekopp.

//Ronnie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.