Hej, de har nyligen renoverat badrummet i samband med ett stambyte.
Väggen på andra sidan om badrummet har nu en massa utbuktningar och en stor rand. Innan jag än en gång hoppar på firman så vill jag ha lite råd. Vad kan va orsaken?

• Vägg med flera utbuktningar och en tydlig rand efter renovering i samband med stambyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som om dom använt får långa skruv.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
Hej Anna och välkommen till forumet!
Var den stora randen där förut? Förmodligen har de för långa skruvarna också tryckt ut gipsskivan.

Suck... det här är varför jag aldrig mer anlitar "proffs"...

• Gilla
Anna Olsson9713
  • Laddar…
Hej och tack! Nej det var inte där förut, de har slavat med flera saker och jag är så trött på att fortsätta klaga. Men detta är min bostadsrätt och känns ju inte kul att sälja den såhär när det väl är dags.

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
Det är alltså bostadsrätt där föreningen har anlitat en firma för att göra stambytet.

K
Instämmer med tidigare talare. Tyvärr.
För långa skruv. Bulor vid skruvar, och randen är skarven mellan 2 gipsskivor. En skiva har tryckts ut. Det senare kan ha även annan förklaring än de långa skruvarna.

• Gilla
Anna Olsson9713
  • Laddar…
Hade det hänt mig (helt hypotetiskt då jag inte kommer att anlita hantverkare mer) hade jag skruvat ut skruvarna och kortat ned dem nån centimeter med bågfil ("stålsåg") eller vinkelslip och skruvat tillbaks dem för att se om skadan går tillbaks. Om det är våtrum ska det vara våtrumssilikon i skruvhålen när man skruvar tillbaks så det är ju läge att se om de slarvat med detta oxå.

K
A Anna Olsson9713 skrev:
Hej och tack! Nej det var inte där förut, de har slavat med flera saker och jag är så trött på att fortsätta klaga. Men detta är min bostadsrätt och känns ju inte kul att sälja den såhär när det väl är dags.
Förstår dig, men det är klart att du ska klaga!
Det där måste åtgärdas.
Men är det inte föringen du ska vända dig till?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Okej tack för era inputs! Är det något som är svårt att åtgärda?

K Kardan79 skrev:
Förstår dig, men det är klart att du ska klaga!
Det där måste åtgärdas.
Men är det inte föringen du ska vända dig till?
Än så länge har vi fortfarande dialog med företaget som gjort stambytet. De är inte klara än och hade besiktning för 2 veckor sedan men då syntes inte detta :(

Cruzze Cruzze skrev:
Hade det hänt mig (helt hypotetiskt då jag inte kommer att anlita hantverkare mer) hade jag skruvat ut skruvarna och kortat ned dem nån centimeter med bågfil ("stålsåg") eller vinkelslip och skruvat tillbaks dem för att se om skadan går tillbaks. Om det är våtrum ska det vara våtrumssilikon i skruvhålen när man skruvar tillbaks så det är ju läge att se om de slarvat med detta oxå.
Men då måste de riva kaklet för att åtgärda det? På den väggen i badrummet sitter det en handdukstork.

K
A Anna Olsson9713 skrev:
Än så länge har vi fortfarande dialog med företaget som gjort stambytet. De är inte klara än och hade besiktning för 2 veckor sedan men då syntes inte detta :(
Jag tänkte att det är föreningen, inte ni eller någon annan br-innehavare, som ingått avtal med utföraren. Det borde därför vara föreningen ni ska klaga hos, som får ge sig på utföraren. Men det funkar kanske inte så i praktiken.

Ja så kanske det borde vara men vi har en sida där vi har direktkontakt med företaget.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
A Anna Olsson9713 skrev:
Men då måste de riva kaklet för att åtgärda det? På den väggen i badrummet sitter det en handdukstork.
Gissade att det var så långt gånget.
Det lär inte hända.
Får fixa ytskiktet i det utrymme där problemet uppstått. I värsta fall renoveringsgips.

K Kardan79 skrev:
Gissade att det var så långt gånget.
Det lär inte hända.
Får fixa ytskiktet i det utrymme där problemet uppstått. I värsta fall renoveringsgips.
De var klara med badrummet 20 december. De målade om min hall för ca 1 1/2 vecka sedan och efter det började De synas ännu mer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.