Varför har man spilltratt till en tvättmaskin men inte diskmaskin?
Spilltratt är nog bara bara en gammal lägenhetsstandard när man installerar tvättmaskin i efterhand i badrummet. Finns en diskho så kan ju tvättmaskinsslangen anslutas direkt till dess avlopp dit på samma sätt som man ansluter diskmaskiner under diskhon i köket.
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Kan medela att man inte kan ansluta TM som diskmaskin utan man måste gå upp I ett u och sen ner fråga inte varför men fick ta ut en reparatör på min helt nya maskin som inte tömde och han tittade på mej och sa läs bruksanvisningen nästa gång dessutom ska dom ha fritt avlopp så det går inte mot vattenlås det skulle bli igensatt med en gång
Jag förstår inte vad detta har med spilltratt att göra. Jag har en tvättmaskin ansluten under ett handfat till dess avloppsrör. Inga problem. Och slangen från tvättmaskinen går i ett U, helt enligt instruktionsboken.Andreas_kalmar skrev:
Kan medela att man inte kan ansluta TM som diskmaskin utan man måste gå upp I ett u och sen ner fråga inte varför men fick ta ut en reparatör på min helt nya maskin som inte tömde och han tittade på mej och sa läs bruksanvisningen nästa gång dessutom ska dom ha fritt avlopp så det går inte mot vattenlås det skulle bli igensatt med en gång
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Kanske känns spontant som att det kan följa med mycket som kan sätta igen vattenlås bara. Säker vatten skriver bara arr man ska följa maskinens instruktionsbok
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Min maskin tömmer ibland dåligt. Slangen sitter som den ska i ett "U" och på tvätthons avlopp som i sin tur går en bit ner i golvbrunnen. Misstänker nu att det blir alldeles för tätt och i stort sett ingen luft nånstans. Tänk om det är så enkelt att sätta en spilltratt på väggen eller lyfts upp röret ur brunnen en bit?😲Andreas_kalmar skrev:
Jag har min tvättmaskin kopplad till vattenlås under utslagsback motsvarande hur man brukar koppla diskmaskin. (Slangen är uppdragen enligt anvisningarna.) Den har suttit så i åtta år och jag har aldrig behövt rensa vattenlåset.Andreas_kalmar skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför ej attefallstillbyggnad
Frågor och svar om byggnation -
Varför tillfällig metallisk doft och smak på vattnet?
Vatten & Avlopp -
varför läcker min samsung frys nertill?
Vitvaror -
Varför exporterar el till minuspris och betalar mer i Sverige
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Varför rinner varmvattnet in till set kalla?
Vatten & Avlopp