Detberor på vad du ska göra. Men som ex om du inst e kamin utan anm så är det drygt 10k i straffavgift.

Ska du göra om nåt inne som aldrig kommer märkas så får du väl fundera på om du ska göra en ba.

Det är oftast så att det är inte inspektören som är problemet. Det är dina grannar.

Danne12345 skrev:
Lyfter denna lite. Jag förstår fortfarande inte riktigt varför bygganmälan ska göras. Jag kan läsa att den ska göras i vissa fall, men inte vad som gynnar mig att göra det, inte heller vad nackdelen är om jag inte gör det. Worst case scenario. Det verkar ju som att försäkringar ändå inte gäller om man gjort nåt fel.
Så vad händer om man skiter i bygganmälan?
Tråden skapades och inläggen är gjorda utifrån det gamla regelverket. Du ska nu läsa de nya reglerna som kom den i maj 2011, där ser du bl.a. att begreppet bygganmälan har försvunnit, däremot finns något som heter Anmälan.
Så det bästa är att avsluta tråden då man annars riskerar att blanda i gamla respektive nya regelverket.

AndersS skrev:
Tråden skapades och inläggen är gjorda utifrån det gamla regelverket. Du ska nu läsa de nya reglerna som kom den i maj 2011, där ser du bl.a. att begreppet bygganmälan har försvunnit, däremot finns något som heter Anmälan.
Så det bästa är att avsluta tråden då man annars riskerar att blanda i gamla respektive nya regelverket.
Ok det visste jag inte. När jag pratade med kommunen sa de bygganmälan men de kanske säger det av gammal vana. Jag gör som du säger och startar en ny tråd istället för att inte blanda ihop begreppen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.