Jag ska riva ut en gammal toalett från källaren i hus byggt 1935. Vet inte när den är från, men förra ägarna använde den aldrig under de 40 år de bodde där. Jag funderar på bästa sätt att demontera den utan att skada rör eller golv i onödan (OBS: skämt).

Två frågor:
  1. Tips på hur jag river den mest effektivt.
  2. Kille på VVS-firma som jag hade på besök inför framtida åtgärder i huset blev lite glad när han såg stolen och sa att det kan finnas värde i den. Stämmer det, tro?
All input välkommen.

• Gammal toalett i ett slitet källarutrymme, med cistern och dragkedja, omgiven av avflagnad färg och gamla tidningar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal toalettsisterntank med kedja i ett hus från 1935, monterad högt upp på en vägg i en källare.
    Skapa konto
  • Gammal vit toalettstol i ett nedgånget källarutrymme med flagnande väggfärg och slitna tidningar på golvet.
    Skapa konto
Snål som jag är skulle jag se om den går att få igång igen. Mormor och morfar hade en sån där då jag var barn på 80-90-talet. Det var bra spoltryck i den. Sådant är bra när man som jag har en mage med bra tryck och ofta litet klistrig skit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.