En snabb fråga då jag brukar få så bra svar från er kunniga i gruppen! Har en groventre/tvättstuga där golvläggaren kommer imorgon och ska flytspackla. Han påstår att det måste armeras och därmed bygger det ca 50mm på golvhöjden, då var jag tvungen att göra en ny tröskel som nu då är ca 60mm på andra sidan i vårt kök! 🤯😱
Han pratade något om att det var för det var trä under dvs golvspån men det är samma grund i köket och där byggde de inte på så mycket med spackel!
Är det pga. att det finns en golvbrunn här som det ställer till det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han pratade något om att det var för det var trä under dvs golvspån men det är samma grund i köket och där byggde de inte på så mycket med spackel!
Är det pga. att det finns en golvbrunn här som det ställer till det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo armeringen var för att det var trä som material under och inte gjuten platta som jag förstod det! Jag får helt enkelt hyvla ned tröskeln när han väl är färdig så mycket jag kan!Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 703 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 703 inlägg
Ja då måste det förmodligen armeras men ta ett snack med han om det går att få ner det lite. 50mm är mycket flyt.N Naesstrom skrev:
Yes, tackar ska göra det imorgon! Bara jag som kommer ha tröskeln som "en nagel i ögat" då jag i övrigt är rätt nöjd med resten av renoveringen men man lär sig väl leva med detDüsseldorff skrev:
Ser man i syne eller är golvbrunnen i princip ett steg in i badrummet?
Om så är fallet har du förvisso en kort sträcka med fall till tröskeln men du ska likväl upp runt 20mm från din flytning runt brunnen och brunnens platta ska väl täckas med 15mm om du inte ska ha golvvärme som bygger ytterligare. Du hamnar mao snabbt på några centimeter i all fall
Om så är fallet har du förvisso en kort sträcka med fall till tröskeln men du ska likväl upp runt 20mm från din flytning runt brunnen och brunnens platta ska väl täckas med 15mm om du inte ska ha golvvärme som bygger ytterligare. Du hamnar mao snabbt på några centimeter i all fall
Det låter mkt ja.
Ska du ha golvvärme där? Då krävs det viss tjocklek.
Sen har du golvbrunnen, det ska vara ett visst antal mm höjdskillnad från den å tröskeln.
Nån mer kunnig kan säkert ge detaljer..
Edit , sen på bollen!
Ska du ha golvvärme där? Då krävs det viss tjocklek.
Sen har du golvbrunnen, det ska vara ett visst antal mm höjdskillnad från den å tröskeln.
Nån mer kunnig kan säkert ge detaljer..
Edit , sen på bollen!
Tack för alla bra svar, det är ingen golvvärme utan ska in vattenburen värme sedan. Han lyckades hålla det nere till 30mm med spacklet ca. så ska kolla med honom nu på morgonen när han lägger tätskiktet om det verkligen behövs uppvik i tvättstugan vid tröskeln, annars kan jag ta bort den ena 45mm biten som är överst!
Klicka här för att svara