Hej,
Har ett nybyggt fritidshus där det låter konstigt om taket när det blåser. Störande då det stör sömnen.
Låter som att taket lyfts upp av vinden. Blir ett ljud som låter som åska eller att man har en stor plåt som låter när man slår på den.
Om någon har tips på vad det kan bero på är det ”taksamt” 😀
Har ett nybyggt fritidshus där det låter konstigt om taket när det blåser. Störande då det stör sömnen.
Låter som att taket lyfts upp av vinden. Blir ett ljud som låter som åska eller att man har en stor plåt som låter när man slår på den.
Om någon har tips på vad det kan bero på är det ”taksamt” 😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Är detta fritidshus nybyggt , måste du kunna ringa husbyggaren. Har du inte svindel ser det inte så brant ut. Gå upp och känn om det är nån lös plåt , det låter som nån av klickpöåtarna ligger lös
Skönt om det vore så men i videon jag precis postade i tråden tror jag mer på att det är själva takplåten som är lös men fler skruvar kanske behövsM@ng@n skrev:
Japp var upp och oj vad det låter när jag går på taket. Se video jag precis postade i tråden. Tack.pelle plåttak skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Ligger plåten på råspont + duk eller ligger den på läkt?
Om den där typen av plåt läggs på läkt så bör det läggas en remsa av 3mm skumplast (lite liknande sylltätning) mitt under varje plåt, från nock till takfot för att dämpa oljud vid blåsväder.
Om den där typen av plåt läggs på läkt så bör det läggas en remsa av 3mm skumplast (lite liknande sylltätning) mitt under varje plåt, från nock till takfot för att dämpa oljud vid blåsväder.
Klicka här för att svara