M
Banken värderar min gräsmatta till 5000kr/m2. Jag tycker det är lite väl dyrt för att hålla humlor & bin med föda. Dom får nöja sig med allmänningen runt omkring😏

• Gilla
Tubes och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Banken värderar min gräsmatta till 5000kr/m2. Jag tycker det är lite väl dyrt för att hålla humlor & bin med föda. Dom får nöja sig med allmänningen runt omkring😏
Jaha, visa värderingen!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Kallar du de som hellre ser en välklippt gräsmatta mot en vildvuxen för rövhatt? Eller tolka jag dig fel nu.
Låt mig fråga dig. Du lever i en trygg välbärgad del av världen, här finns det alltid mat på bordet och tak över huvudet, gemene man har råd med diverse förmåner som endast riktigt välbärgade kunde få tag på för hundra år sedan. Spritt nya bilar och restaurangbesök dagligen. Spelar ingen roll om du är sopgubbe eller undersköterska, du kan snabbt spara ihop till en resa till ett annat land där du kan leva som en kung för en kort tid.. Här kommer frågan: Anser du, att eftersom du är lyckligt lottad till skillnad från många andra på vår jord, har något ansvar att inte bara tänka på dig själv eller dina allra närmaste?

• Haha
  • Älska
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har du missuppfattat ;) , du behöver inte betala för din tomt igen för att hålla humlor & bin med föda - det är alldeles gratis.

• Haha
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
M
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
Spritt nya bilar och restaurangbesök dagligen. Spelar ingen roll om du är sopgubbe eller undersköterska, du kan snabbt spara ihop till en resa till ett annat land där du kan leva som en kung för en kort tid..
Vilken sten i skogen lever du under? Seriöst? Dom flesta som jobbar heltid med arbetarejobb har absolut inte i hel-te råd med nya bilar, resor och dagliga restaurangbesök! Du får nog klättra ur bubblan kompis!

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 239657 och 1 till
  • Laddar…
M
Nu har du missuppfattat ;) , du behöver inte betala för din tomt igen för att hålla humlor & bin med föda - det är alldeles gratis.
No shit Sherlock!

• Haha
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Vilken sten i skogen lever du under? Seriöst? Dom flesta som jobbar heltid med arbetarejobb har absolut inte i hel-te råd med nya bilar, resor och dagliga restaurangbesök! Du får nog klättra ur bubblan kompis!
Jag har jobbat på fabrik i tjugo år kompis. Var och varannan leasar ny bil nuförtiden - även om det kanske är billigaste Skodan. Lunch på restaurangen kostar 65 spänn med subvention. Många åker till pizza eller likande. Givetvis mycket dyrare än att ta matlåda. Jag säger inte att alla hör det men alla har möjlighet, beror på vad man prioriterar. Vissa lägger pengarna på centralt boende, andra på bilar, resor, förstora pattarna, 2000 spänn hos frissan etc.

C
Låt mig fråga dig. Du lever i en trygg välbärgad del av världen, här finns det alltid mat på bordet och tak över huvudet, gemene man har råd med diverse förmåner som endast riktigt välbärgade kunde få tag på för hundra år sedan. Spritt nya bilar och restaurangbesök dagligen. Spelar ingen roll om du är sopgubbe eller undersköterska, du kan snabbt spara ihop till en resa till ett annat land där du kan leva som en kung för en kort tid.. Här kommer frågan: Anser du, att eftersom du är lyckligt lottad till skillnad från många andra på vår jord, har något ansvar att inte bara tänka på dig själv eller dina allra närmaste?
Vad har detta med gräsmattor att gör?

• Gilla
  • Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Vad har detta med gräsmattor att gör?
Det ska jag svara på trots att du är ett troll 🙂... Det borde inte ha undgått någon vid det här laget att man enkelt kan omvandla sin meningslösa gräsmatta till någonting som gynnar naturen. Med den vetskapen så kan man då fråga sig själv. Vill jag göra någonting bra som ger fördelar till något annat större, eller inte?

det är alldeles gratis
M Markarbetaren skrev:
No shit Sherlock!
Men du tänker ändå inte göra det, eller hur? 😄

C
Det ska jag svara på trots att du är ett troll 🙂... Det borde inte ha undgått någon vid det här laget att man enkelt kan omvandla sin meningslösa gräsmatta till någonting som gynnar naturen. Med den vetskapen så kan man då fråga sig själv. Vill jag göra någonting bra som ger fördelar till något annat större, eller inte?
Varför skulle jag vara ett troll. Har du svårt med att folk inte har samma åsikter som dig?
Jag har varken svans eller luktar illa🤭

• Haha
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Varför skulle jag vara ett troll.
Därför att du avsiktligt missuppfattar och postar meningslösa kommentarer istället för att föra en diskussion.
C C.Ö skrev:
Har du svårt med att folk inte har samma åsikter som dig?
Nej det har jag inte, berätta om din åsikt - jag är.jätteintresserad av att veta hur du tänker

C
Därför att du avsiktligt missuppfattar och postar meningslösa kommentarer istället för att föra en diskussion.

Nej det har jag inte, berätta om din åsikt - jag är.jätteintresserad av att veta hur du tänker
Snälla berätta vad jag avsiktligt har missuppfattat

• Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Din senaste kommentarer tyder på att du är mer intresserad av att trolla än att föra en diskussion. Inklusive denna kommentar:
C C.Ö skrev:
Beklagar om det inte är avsiktligt 😉

Rkarlsson skrev:
Du får flytta mer söderut. Vi har massor av svamp, enorma mängder blåbär. Sen blandat med björnbär, hallon, och diverse smått och gott.

Där jag går i skogen nästan dagligen är det en sådan rejäl blandning av barr och lövskog med hur mycket annat som helst :)
Tyvärr parkslide i kanterna med.
Nja. Hellre nor ut. Mindre folk och mindre gräsmattor 😺 och mer hjortron. Om 3 dagar blir det att slå med lie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.