49 304 läst ·
451 svar
49k läst
451 svar
Varför lägger ni ner så mycket tid på gräsmattan?
Låt mig fråga dig. Du lever i en trygg välbärgad del av världen, här finns det alltid mat på bordet och tak över huvudet, gemene man har råd med diverse förmåner som endast riktigt välbärgade kunde få tag på för hundra år sedan. Spritt nya bilar och restaurangbesök dagligen. Spelar ingen roll om du är sopgubbe eller undersköterska, du kan snabbt spara ihop till en resa till ett annat land där du kan leva som en kung för en kort tid.. Här kommer frågan: Anser du, att eftersom du är lyckligt lottad till skillnad från många andra på vår jord, har något ansvar att inte bara tänka på dig själv eller dina allra närmaste?Rkarlsson skrev:
Nu har du missuppfattatM Markarbetaren skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Vilken sten i skogen lever du under? Seriöst? Dom flesta som jobbar heltid med arbetarejobb har absolut inte i hel-te råd med nya bilar, resor och dagliga restaurangbesök! Du får nog klättra ur bubblan kompis!Naturlig obegåvning skrev:
Jag har jobbat på fabrik i tjugo år kompis. Var och varannan leasar ny bil nuförtiden - även om det kanske är billigaste Skodan. Lunch på restaurangen kostar 65 spänn med subvention. Många åker till pizza eller likande. Givetvis mycket dyrare än att ta matlåda. Jag säger inte att alla hör det men alla har möjlighet, beror på vad man prioriterar. Vissa lägger pengarna på centralt boende, andra på bilar, resor, förstora pattarna, 2000 spänn hos frissan etc.M Markarbetaren skrev:
Vad har detta med gräsmattor att gör?Naturlig obegåvning skrev:
Låt mig fråga dig. Du lever i en trygg välbärgad del av världen, här finns det alltid mat på bordet och tak över huvudet, gemene man har råd med diverse förmåner som endast riktigt välbärgade kunde få tag på för hundra år sedan. Spritt nya bilar och restaurangbesök dagligen. Spelar ingen roll om du är sopgubbe eller undersköterska, du kan snabbt spara ihop till en resa till ett annat land där du kan leva som en kung för en kort tid.. Här kommer frågan: Anser du, att eftersom du är lyckligt lottad till skillnad från många andra på vår jord, har något ansvar att inte bara tänka på dig själv eller dina allra närmaste?
Det ska jag svara på trots att du är ett troll 🙂... Det borde inte ha undgått någon vid det här laget att man enkelt kan omvandla sin meningslösa gräsmatta till någonting som gynnar naturen. Med den vetskapen så kan man då fråga sig själv. Vill jag göra någonting bra som ger fördelar till något annat större, eller inte?C C.Ö skrev:
Varför skulle jag vara ett troll. Har du svårt med att folk inte har samma åsikter som dig?Naturlig obegåvning skrev:
Det ska jag svara på trots att du är ett troll 🙂... Det borde inte ha undgått någon vid det här laget att man enkelt kan omvandla sin meningslösa gräsmatta till någonting som gynnar naturen. Med den vetskapen så kan man då fråga sig själv. Vill jag göra någonting bra som ger fördelar till något annat större, eller inte?
Jag har varken svans eller luktar illa🤭
Därför att du avsiktligt missuppfattar och postar meningslösa kommentarer istället för att föra en diskussion.C C.Ö skrev:
Nej det har jag inte, berätta om din åsikt - jag är.jätteintresserad av att veta hur du tänkerC C.Ö skrev:
Nja. Hellre nor ut. Mindre folk och mindre gräsmattor 😺 och mer hjortron. Om 3 dagar blir det att slå med lieRkarlsson skrev: