49 298 läst ·
451 svar
49k läst
451 svar
Varför lägger ni ner så mycket tid på gräsmattan?
Jag tror du missuppfattat betydelsen av begreppet politisk korrekthet, som det används idag.J Jylais skrev:
Det betyder att man, precis som en politiker, är (överdrivet) noga med att signalera "rätt" åsikter.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 302 inlägg
Så när jag svarar på din anekdotiska bevisföring med att skriva att jag svarar med en anekdotisk bevisföring, då tycker du att du måste svara -det där är ju anekdotisk bevisföring?Nissens skrev:
Men just det ja, Nissens har aldrig fel, så det spelar ingen roll hur jag svarar, för han har alltid rätt.
Nu har du slagit knut på dig själv - igen.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 302 inlägg
Det kan du ju tycka 😁😁
Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.Nissens skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Presentera din lösning! Skriv inte "sluta klippa gräsmattan" bara, för det känns lite som att undvika bada i havet för att inte bidra till uppvärmningen av världshaven. Jo jag vet att alla kan göra lite....ingen...allt.🙂B Bombus pratorum skrev:Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.
Jag undrar om inte jakten på lågt CV-värde också get en positiv bi-effekt (ho-ho) att fler insekter slipper mosas mot rutan? Dvs det är fler som trycks undan än tidigare?C C.Ö skrev:
Har har inte alls tillräckligt med kunskaper i aerodynamik för att veta om det är så, men en sak jag funderat på.
Spontant undrar jag om luftströmmen är tillräckligt stark för att trycka insekterna uppåt innan vindrutan kommer fram till dem. Jag tänker på dammfångare i ventilationssystem, där en gasström böjs av snabbt så att partiklar fortsätter rakt fram, istället för att följa med strömmen.engs skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 302 inlägg
Ja, det har gått mig förbi. Kanske måste vi sluta köra bil också? Många vittnar ju om att bilar dödar kopiösa mängder insekter. Eller så har vi 30 gräns överallt…B Bombus pratorum skrev:Vi måste styra om jordbruket, skogsbruket, industri och våra privatliv. Människans stora massutrotning av bla insekter och klimatförändringarna har pågått ganska länge redan. Det här att nån annan ska fixa problemet duger inte längre. Titanic håller på att sjunka och som synes i bla denna tråden är många omedvetna om problemet och håller på med att putsa lädret på sina bagageväskor för det viktiga är att visa upp fin fasad för passagerarna i rummet bredvid.
Det har pratats om insektsdöden i många år, även ljusföroreningar som stör och skadar insektslivet. Du behöver ju inte spela apa…Nissens skrev: