Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
Hej
En lite korkad fråga kanske men vi behöver hjälp...
Vi har kopplat vår tvättmaskin på diskmaskinskopplingen på en begagnad blandare. Rörmokaren kopplade in den i våras smtidigt som han drog nya rör.
vi har haft pelletsen avstängd hela sommaren, bara haft elen på när vi behövt varmvatten för att sedan stänga av den.
Därför har vi inte upptäckt förräns nu att det kommer hettvatten (panntemperatur) rakt in tvättmaskinen.
Kontaktade rörmokaren på en gång och han sa ngt om att man kunde skruva ur "öppna och stäng kranen" (den lilla svarta) och vrida på mitten grejen där. vi gjorde det men det kommer fortfarande hettvatten.
Rörmokaren är numera aldrig anträffbar.
Vad ska vi göra??
Det hjälper inte att vrida handtaget på kallt. är det meningen att man ska snurra den lilla grejen i mitten flera varv eller skruvar man ur den då?
jätte tacksam för svar!
En lite korkad fråga kanske men vi behöver hjälp...
Vi har kopplat vår tvättmaskin på diskmaskinskopplingen på en begagnad blandare. Rörmokaren kopplade in den i våras smtidigt som han drog nya rör.
vi har haft pelletsen avstängd hela sommaren, bara haft elen på när vi behövt varmvatten för att sedan stänga av den.
Därför har vi inte upptäckt förräns nu att det kommer hettvatten (panntemperatur) rakt in tvättmaskinen.
Kontaktade rörmokaren på en gång och han sa ngt om att man kunde skruva ur "öppna och stäng kranen" (den lilla svarta) och vrida på mitten grejen där. vi gjorde det men det kommer fortfarande hettvatten.
Rörmokaren är numera aldrig anträffbar.
Vad ska vi göra??
Det hjälper inte att vrida handtaget på kallt. är det meningen att man ska snurra den lilla grejen i mitten flera varv eller skruvar man ur den då?
jätte tacksam för svar!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vore lättare om man visste vilken blandare du har problem med. Vår gamla med en spak till vänster hade 2 pluggar på framsidan man bytte med varandra. Vår nuvarande flyttar man en skruv så att vredet går att vrida till vänster för att få kallvatten.
Protte
Protte
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
<<Vår gamla med en spak till vänster hade 2 pluggar på framsidan man bytte med varandra>>
Det var just en sådan, stäng vattnet, skruva ur skruvarna längst ner på blandaren och byt med varandra (den ena är lång och den andra kort)
Protte
Det var just en sådan, stäng vattnet, skruva ur skruvarna längst ner på blandaren och byt med varandra (den ena är lång och den andra kort)
Protte
Medlem
· nästan mitt i sverige
· 89 inlägg
ok, tack
Ska ner och göra det på en gång
Ska ner och göra det på en gång
Klicka här för att svara
