939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Så du menar att ingen har hamnat på sjukan pga förkylning?BirgitS skrev:
Vad har det för relevans?G Ganescha skrev:
Somliga blir så dåliga i Covid att de hamnar på IVA. De var alltså i en riskgrupp för att hamna på IVA. 100% av de på IVA var i en riskgrupp för att hamna på IVA. De var i den gruppen som riskerade att hamna på IVA. Ingen vet vilka dessa grupper är.
Vad ska vi med den här grupp-definitionen till tänkte du?
Det är självklart intressant vad andra länder gör, men media och politik i USA är rätt ointressant om du frågar mig.FG skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Nej, tvärtom skrev jag att folk fortfarande blir smittade av förkylningar och andra virus så att sjukvården behöver ta hand om dem. Under hösten var det ovanligt många med RS-virus på sjukhusen (några regioners barnavd. var i krisläge) och under december ovanligt många med influensa (för några veckor sen hade Stockholm lika många influensapatienter som covidpatienter). Men vad har det med saken att göra?P pegr skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Ang. menstruationsrubbningar
https://www.svt.se/nyheter/7-7-miljoner-vaccinerade-drygt-en-av-hundra-rapporterade-biverkning
Ja, i EU nödgodkändes inga covid-19-vaccin, precis som jag skrev.MaxHugo skrev:"hyfsat trött så kanske ute och cyklar"
Har läs den meningen gång på gång på gång här inne. Men nu blev jag nyfiken...
'"The WHO’s Emergency Use Listing (EUL) opens the door for countries to expedite their own regulatory approval processes to import and administer the vaccine"
"The World Health Organization (WHO) today listed the Comirnaty COVID-19 mRNA vaccine for emergency use, making the Pfizer/BioNTech vaccine the first to receive emergency validation from WHO since the outbreak began a year ago."
"Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA rekommenderar ett villkorligt godkännande för vaccinet Comirnaty. Vaccinet från Pfizer/BioNTech är det första vaccinet mot covid-19 som rekommenderas för godkännande i EU"
"WHO listed the Pfizer/BioNTech vaccine for emergency use on 31 December 2020"
"WHO has also listed the Pfizer/BioNTech, Astrazeneca-SK Bio, Serum Institute of India, Janssen and Moderna vaccines for emergency use."
"Emergency Use Listing (EUL) procedure to streamline the process by which new or unlicensed products can be used during public health emergencies."
"Tillsammans med de andra länderna i EU har vi kommit fram till att nyttan med vaccinet överväger de eventuella riskerna med det."
Varifrån kommer dina citat?
Man bör vara noga med att redogöra för vilket fattigdomsmått man använder. Det finns flera sådana mått som används på lite olika sätt.S DanielF skrev:
USA har 332 miljoner invånare. 16 miljoner barn är mindre än fem procent av befolkningen.
Då kanske du bör läsa lite noggrannare. De flesta som argumenterar mot antivaxers i den här tråden baserar sina argument på fakta och sysslar inte med argumentam ad hominem.D Dayangel skrev:
Hur ser sanningen ut då, enligt dig?S Surly skrev:Ja, se där. Socialstyrelsen har fått dig att tro att 66,4% av ovaccinerade iva-vårdade inte har någon bakomliggande sjukdom. Jag är inte säker på varför de gör så men jag gissar att det är för att skrämmas. De ljuger ju inte men de förvränger sanningen, det ska inte myndigheter eller andra statliga institutioner göra.
För det de skriver är ju att 66,4% inte har någon av de 4 uppräknade riskfaktorerna, men det finns ju fler riskgrupper.
Ja, att säga så är att slänga ur sig något de inte har grund för.MaxHugo skrev:
Vaccinerade har bättre skydd än ovaccinerade. Det syns tydligt på statistiken från sjukvården när det gäller inläggningar av covid-19-sjuka.Snailman skrev:
Om ovaccinerade har bättre skydd än vaccinerade lång tid efter sprutan, så får man ju hoppas att de någon gång under den tiden haft bättre skydd än ovaccinerade, sen låter det som att om man en gång har tagit sprutan så måste man ta ytterligare en (så det inte hinner gå en lång tid efter sprutan) och så får man hålla på gång på gång.
Sammanfatta gärna budskapen från videon. Den är väldigt lång.FG skrev: