939 552 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Och här en studie angående höga insulinnivåer och covid. Som jag hävdat i tidigare inlägg så verkar alltså höga insulinnivåer vara kopplade till allvarligare covid. Insulinnivåer är inget som normalt mäts enligt sjukvårdspersoner i tråden och därmed alltså en riskfaktor som ignoreras. Länken går till ett blogginlägg om studien och länk till studien finns längst ner där.
https://4health.se/lagre-insulin-mi...ErgFuhGwGTWGtl4TC5pI4Y0in4K0i4XKSFI7Y5sPY5J7Q
https://4health.se/lagre-insulin-mi...ErgFuhGwGTWGtl4TC5pI4Y0in4K0i4XKSFI7Y5sPY5J7Q
Hypokondrin har hos många nått nya oanade höjder samtidigt som världen aldrig sett så många självsäkra "experter" iom detta virus, det ser man bara här i detta forumS Surly skrev:Apropå långtidscovid som många är så rädda för så finns nu en studie som kommit fram till att symptom förknippade med långtidscovid är lika vanligt förekommande hos människor som tror att de haft covid som hos människor som verkligen haft covid (kontrollerat genom att mäta antikroppar).
Betyder det att långtidscovid till stor del är hittepå eller att hela idén med antikroppar är hittepå?
[länk]
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Hur stor anmälningsviljan är i sjukvården tidigare och när det gäller covidvaccin har jag inte sett några uppgifter om. Har du?P pegr skrev:
Vet du hur stor del av de allvarliga biverkningar som har rapporterats in för covidvaccinerna som kommer från sjukvården och hur många som kommer från de som blivit sjuka eller deras anhöriga?
Jag har själv skrivit några gånger att det är de allvarliga biverkningarna som är de viktiga. Men även sånt som händer efter en vaccination och som kräver sjukhusvård behöver inte bero på vaccinet. Men folk drar gärna den slutsatsen nu till skillnad från vad som händer efter användning av andra läkemedel t.ex. andra vaccin.
I början av året verkade en del äldreboenden närmast hysteriska när det gällde att rapportera in allt som hände under flera veckor efter vaccineringen som biverkan, enligt vad som skrevs i våras. Så beter de sig inte när det gäller influensavaccin och andra läkemedel för då är det en axelryckning som gäller.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Det finns en särskild tråd om postcovid: https://www.byggahus.se/forum/threads/covid-19-och-langtidssjuka.398276S Surly skrev:Apropå långtidscovid som många är så rädda för så finns nu en studie som kommit fram till att symptom förknippade med långtidscovid är lika vanligt förekommande hos människor som tror att de haft covid som hos människor som verkligen haft covid (kontrollerat genom att mäta antikroppar).
Betyder det att långtidscovid till stor del är hittepå eller att hela idén med antikroppar är hittepå?
[länk]
Jag föreslår att du fortsätter diskussionen om postcovid där.
Det finns studier som har med en kontrollgrupp för att få en jämförelse med hur vanliga symtomen är bland folk som inte har haft covid. Även de studierna kommer fram till att vissa symtom är överrepresenterade bland de som har haft covid och det gäller inte bara tappat luktsinne.
Det finns t.ex. en grupp med lungpåverkan som också går att se på röntgen.
Vad hae det med debattartikelns grundbudskap att göra?BirgitS skrev:
Hur stor anmälningsviljan är i sjukvården tidigare och när det gäller covidvaccin har jag inte sett några uppgifter om. Har du?
Vet du hur stor del av de allvarliga biverkningar som har rapporterats in för covidvaccinerna som kommer från sjukvården och hur många som kommer från de som blivit sjuka eller deras anhöriga?
Jag har själv skrivit några gånger att det är de allvarliga biverkningarna som är de viktiga. Men även sånt som händer efter en vaccination och som kräver sjukhusvård behöver inte bero på vaccinet. Men folk drar gärna den slutsatsen nu till skillnad från vad som händer efter användning av andra läkemedel t.ex. andra vaccin.
I början av året verkade en del äldreboenden närmast hysteriska när det gällde att rapportera in allt som hände under flera veckor efter vaccineringen som biverkan, enligt vad som skrevs i våras. Så beter de sig inte när det gäller influensavaccin och andra läkemedel för då är det en axelryckning som gäller.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Ja kanske det men det var du som klankade ned på mitt ursprungliga inlägg om barn o vaccinationer. Har du en åsikt får du hänga med...BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Tråkigt för dig att missa viktig information. Jag föreslår att du söker efter information, antingen i den här tråden eller på andra relevanta websidor, innan du ställer frågor som redan har besvarats.tusenett skrev:
Expert på modellering av smittspridning kan en matematiker vara (och andra statistiska metoder i samband med sjukdomar), men knappast expert på behandling av sjukdomen eller dess mekanismer. Inte lika mycket expert som en mikrobiolog, åtminstone.BirgitS skrev:
Å andra sidan måste förstås den som forskar inom biostatistik vara ordentligt insatt i olika sjukdomsförlopp och smittvägar.
Innan pandemin bröt ut så var väl å andra sidan ingen alls expert på sjukdomen …
Kulldorf tycks vara emot vaccinering av barn, och det finns det ju andra experter som är också. Att lyssna på vetenskapen innebär dock inte att man får välja vilka experter man ska lyssna på. Man måste ta in helheten och inte bara lyssna på de vetenskapsmän som passar ens egna förutfattade meningar.
Jag blir lite nyfiken på om ni har mer konkret kritik mot själva innehållet?Emma242 skrev:
För om det ligger det minsta i något av dem fel som Anette beskriver så är ju det väldigt allvarligt. Oavsett vart på skalan mellan nobelpristagare och student hon befinner sig.