939 539 läst ·
17 905 svar
940k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Och där precis tappade du all form av trovärdighet, det där är så sagolikt, sinnesvridet korkat så jag fick läsa ditt inlägg två gånger för jag trodde jag hade missuppfattat dig först.T Tonyzz skrev:Det handlar om gates it-geniet som utvecklade microsoft och it sen år tillbaka. Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna. Således ägs du av någon annan, du finns med i register, ny identitet. Gates har utvecklat en ny mjukvaruuppdatering men inte på din data eller i din mobil. Näe mina vänner detta är Ai och transhumanism. Vaccinet med nanoteknik/sändare genom vaccinet lägger grund för att koppla upp dig mot 5g-6g och de alltmer utvecklade generationerna.
Jag har bara ett råd till dig: Gå och vaccinera dig, nu.
Det är som jag skrev min uppfattning. Det innebär inte att de är så. På samma sätt som olika uppfattningar om vaccinet och Covid-19.Staffans2000 skrev:
Men nej jag orkar inte läsa allt en gång till. Argument jag läst i tråden handlar om biverkningar. att Läkemedelsbolagen tjänar pengar, staten ska inte bestämma över mig så därför jag gör tvärtom, covid är inte farligt, covid är inte farligt för just mig, blir jag sjuk blir jag snart frisk igen ändå, om alla andra vaccinerar sig slipper jag göra det. Finns nog några till som jag glömt.
Panik var kanske ett starkt ord, använde det för att spegla det jag citerade. Bara de som har problem åt ena eller andra hållet kan själva svara på om de har panik.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Om man skaffar sig kunskap och tänker själv så är chansen god att man kommer fram till slutsatsen att man bör vaccinera sig dels för sin egen skull och des för alla andras.Bananskalare skrev:
Att tänka själv är inte liktydigt med att göra tvärtom mot vad de flesta andra gör.
Ja, jösses vilken soppa!P Pin skrev:Jag hoppar in och ger min syn här.
Dessa individer kan naturligtvis bibehålla sin egen uppfattning som är i strid mot majoritetens som även har stöd av vetenskapen. Om de förutom sin uppfattning tar det till handling, eller i det här fallet brist på handling att vaccinera sig så kan deras handlingsutrymme begränsad av tex krav på covidpass. Tycker vi detta är diskriminerande så kan vi införa samma hårda begränsningar för hela befolkningen. Någon sorts kollektivbestraffning kan det ses som. Men det passar väl mentaliteten att ingen ska ha det sämre än någon annan oavsett sina handlingar. Då blir det minsta gemensamma nämnaren. Lika dåligt för alla. Typ kör på med fortsatta hårda restriktioner för alla, inga lättnader. Fripassagerare är ett annat namn för dessa ”oliktänkare”. Ni får gärna tänka att gratis är gott och ni ska åka med utan biljett. Men gör ni det kan biljettkontrollanten a.k.a Gud syna er och ni blir smittade. Gud är god mot alla så ni får vård trots att ni saknar giltigt färdbevis.
(Det går bra att välja sin egen Gud, eller slumpen, eller någon medmänniska, eller kollektivet av skattebetalare)
Jag gillar inte snyltare så om jag skulle följa mina impulser så skulle jag svara ja, men jag har en lite rationellare sida också som säger att det är dåligt för samhället att göra på det viset, så svaret måste bli nej.Bananskalare skrev:
Dessutom är jag alldeles för blödig för att inte hjälpa folk som behöver hjälp även om de har ställt till det för sig helt på egen hand.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 326 inlägg
Rappakalja.T Tonyzz skrev:Många trådar att besvara nu, hinner inte tyvärrSkriver aldrig på forum men vill ändå dela med er av information, den är inte politiskt korrekt och inget ni får ta del av på schibstedts/bonnier tv4,svt, och kvällstidningarna. Men oavsett vad ni tycker, måste även ni svttrogna fans se att det den senaste året skett en förändring vad gäller censur på youtube m.m. man plockar bort oliktänkandes åsikter?? Ni alla vaccintrogna?? Är det ok att tumma på yttrandefriheten när de främsta biologerna forskarna kring vaccin, virus med doktorshattar på anrika universitet stängs av när de presenterar saklig fakta som motsäger sig denna pandemi och experimentiella vaccin??? Eller är det ok? Dolores cahill, bert van der bosche, michael yegan, carrie madej mfl.
Det finns så mycket fake news och jag blir mörkrädd för de blinda som inte ser. Kan dra enklare redogörelse men väljer att ta den mest "konspiratoriska" området kring mrna vaccin som ni fått lära er från aftonbladet/mys med malou/svt m.m.
Det handlar om gates it-geniet som utvecklade microsoft och it sen år tillbaka. Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna. Således ägs du av någon annan, du finns med i register, ny identitet. Gates har utvecklat en ny mjukvaruuppdatering men inte på din data eller i din mobil. Näe mina vänner detta är Ai och transhumanism. Vaccinet med nanoteknik/sändare genom vaccinet lägger grund för att koppla upp dig mot 5g-6g och de alltmer utvecklade generationerna. Således ska du kopplas upp mot nätet. Finns mkt intressanta fakta om innehållet, aborterade fosterceller, spikproteiner, luciferase m.m. som ni kan läsa om på alternativ media. Vilket genomslag mobilen hade eller datan på 90 talet. Tror ni världens makthungriga elit nöjer sig med detta. Näe AI och transhumanism är den revolutionen som sker nu och du trogna working class hero -keeping dope with tv och malou. Du får vara med och koppla upp digsjälv mot nätet för full kontroll och vara en del av AI men också tyvärr ge upo din frihet och ägas av big tech där de strävar efter att följa dina tankar/känslor/position m.m.
Men jag vet att detta är toppen av konspiration som ni fått lära er på aftonbladet så ni behöver inte skriva att ni tycker annorlunda utgår från att minst 80% gör det. Men tänk på detta och ta med er detta några år framåt så får ni se. Är en sorg för mig att människor likt marionettdockor går med på alla dumheter 1m avstånd näe 2m avstånd. Flockimmunitet- näe det gäller bara om 90% är vaccinerade. Munskydd ska ni ha!! ( fakta Oj hålen i munskyddet är 1000gånger större än viruset) pcr testet är ogiltigt och mäter inte detta "viruset" som i domstol i canadan visat sig inte finnas då man inte kan bevisa dess existens. Covid är skapat i ett laboratorium. Näe konspiration!! 6 mån senare: Fauci har bevisligen vetat och är kopplad till covidvirus kopplad till laboratorium i wuhan. Titta upp och se de massiva demonstrationerna mot tyrannin och tvångsvaccineringen i frankrike, australien, storbritannen. Se ni inte folket vaknar upp och agendan med covid-lockdown-vaccination-diktatur är avslöjad. Vakna även du min vän stå emot hjärntvätten som massmedia vill prägla dig med. Hinner ej besvara mer måste renovera hela dagen. Var välsignade mina vänner. Sanningen skall sätta er fria!!!
Jag tror inte att skallmätning kan ge några intressanta data om covid-10 eller virus som orsakar det. Det hjälper nog inte heller mot smittspridning, vilket däremot massvaccinering gör.Staffans2000 skrev:
Men vaccintvång tror jag att mycket, mycket få förespråkar.
Ett "vaccinpass" finns redan. Det kallas för "covidbevis" och utfärdas av E-hälsomyndigheten (som övervakar hälsan hos androider?Bananskalare skrev:
Än så länge kan det bara användas för att bli insläppt i vissa länder, men det kan förstås användas till annat också. Jag tror knappast att det kommer att användas för att begränsa insläpp till evenemang i någon större skala, men en eller annan arrangör kan nog tänkas vilja ha bevis för att alla som släpps in är vaccinerade.
Jodå. Det har jag gjort åtskilliga gånger. Det är eventuella negativa långtidseffekter som gör att jag är försiktig och inte hastar iväg och vaccinerar mig direkt. Det är det, som du felaktigt läser som "vaccinskräck". Men det är helt okay. Man kan inte vara bra på allting.Nissens skrev:
Så för er övriga upprepar jag det som nu förhoppningsvis även Nissens slutligen begriper. Eventuella långtidsbiverkningar påverkas inte av hur många som vaccinerat sig. Utan hur lång tid som förflutit. Rätt självklart, tycker iallafall jag.
Staffans