Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
Emma242 skrev:
Allt jag skrev i inlägget gäller idag, läste du det?
För att svara på frågan i motsats till dig, så ja, jag läste ditt inlägg:

"Den som hårdnackat vägrar vaccinera sig, följa de rekommendationer som ges eller på annat sätt ställer sig utanför den gängse uppfattningen om hur Covid-19 bör hanteras i samhället kanske även bör fundera på konsekvenserna den dagen Covid-19-smittan begränsats till just dessa personer. Kommer samhället acceptera små smitthärdar som skapar nya klusterutbrott?"

Vad menar du ska hända med dessa individer som inte har den gängse uppfattningen?

P
Handyman 1 skrev:
För att svara på frågan i motsats till dig, så ja, jag läste ditt inlägg:

"Den som hårdnackat vägrar vaccinera sig, följa de rekommendationer som ges eller på annat sätt ställer sig utanför den gängse uppfattningen om hur Covid-19 bör hanteras i samhället kanske även bör fundera på konsekvenserna den dagen Covid-19-smittan begränsats till just dessa personer. Kommer samhället acceptera små smitthärdar som skapar nya klusterutbrott?"

Vad menar du ska hända med dessa individer som inte har den gängse uppfattningen?
Jag skrev ett inlägg med referens till smittskyddslagen där det står beskrivet vad som kan hända med individer som smittas av någon av de aktuella sjukdomarna och inte följer de rekommendationer som ges. Det är inte min personliga åsikt utan Sveriges lag. Men jag anser att dagens lag generellt är bra (även om vissa praktiska tillämpningar är något förlegade vad gäller framförallt organ- och bloddonation). Så nej, jag tycker inte att vi ska ha ett totalitärt samhälle, jag anser att det fungerar OK idag.

Jag vet inte var någonstans du läser in att jag skulle anse att något ska förändras till ett enpartisystem.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Många trådar att besvara nu, hinner inte tyvärr:rofl: Skriver aldrig på forum men vill ändå dela med er av information, den är inte politiskt korrekt och inget ni får ta del av på schibstedts/bonnier tv4,svt, och kvällstidningarna. Men oavsett vad ni tycker, måste även ni svttrogna fans se att det den senaste året skett en förändring vad gäller censur på youtube m.m. man plockar bort oliktänkandes åsikter?? Ni alla vaccintrogna?? Är det ok att tumma på yttrandefriheten när de främsta biologerna forskarna kring vaccin, virus med doktorshattar på anrika universitet stängs av när de presenterar saklig fakta som motsäger sig denna pandemi och experimentiella vaccin??? Eller är det ok? Dolores cahill, bert van der bosche, michael yegan, carrie madej mfl.
Det finns så mycket fake news och jag blir mörkrädd för de blinda som inte ser. Kan dra enklare redogörelse men väljer att ta den mest "konspiratoriska" området kring mrna vaccin som ni fått lära er från aftonbladet/mys med malou/svt m.m.

Det handlar om gates it-geniet som utvecklade microsoft och it sen år tillbaka. Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna. Således ägs du av någon annan, du finns med i register, ny identitet. Gates har utvecklat en ny mjukvaruuppdatering men inte på din data eller i din mobil. Näe mina vänner detta är Ai och transhumanism. Vaccinet med nanoteknik/sändare genom vaccinet lägger grund för att koppla upp dig mot 5g-6g och de alltmer utvecklade generationerna. Således ska du kopplas upp mot nätet. Finns mkt intressanta fakta om innehållet, aborterade fosterceller, spikproteiner, luciferase m.m. som ni kan läsa om på alternativ media. Vilket genomslag mobilen hade eller datan på 90 talet. Tror ni världens makthungriga elit nöjer sig med detta. Näe AI och transhumanism är den revolutionen som sker nu och du trogna working class hero -keeping dope with tv och malou. Du får vara med och koppla upp digsjälv mot nätet för full kontroll och vara en del av AI men också tyvärr ge upo din frihet och ägas av big tech där de strävar efter att följa dina tankar/känslor/position m.m.:sweat:
Men jag vet att detta är toppen av konspiration som ni fått lära er på aftonbladet så ni behöver inte skriva att ni tycker annorlunda utgår från att minst 80% gör det. Men tänk på detta och ta med er detta några år framåt så får ni se. Är en sorg för mig att människor likt marionettdockor går med på alla dumheter 1m avstånd näe 2m avstånd. Flockimmunitet- näe det gäller bara om 90% är vaccinerade. Munskydd ska ni ha!! ( fakta Oj hålen i munskyddet är 1000gånger större än viruset) pcr testet är ogiltigt och mäter inte detta "viruset" som i domstol i canadan visat sig inte finnas då man inte kan bevisa dess existens. Covid är skapat i ett laboratorium. Näe konspiration!! 6 mån senare: Fauci har bevisligen vetat och är kopplad till covidvirus kopplad till laboratorium i wuhan. Titta upp och se de massiva demonstrationerna mot tyrannin och tvångsvaccineringen i frankrike, australien, storbritannen. Se ni inte folket vaknar upp och agendan med covid-lockdown-vaccination-diktatur är avslöjad. Vakna även du min vän stå emot hjärntvätten som massmedia vill prägla dig med. Hinner ej besvara mer måste renovera hela dagen. Var välsignade mina vänner. Sanningen skall sätta er fria!!!

• Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
Tubes och 17 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tror att de flesta andra är kapabla att fatta bra beslut.
Jag önskar du hade rätt, men är det verkligen det du ser i tex klimatfrågan? Kontanter? Överstatliga organisationer? Det är liksom samma rundgång oavsett vilket ämne man pratar om. Faktaresistensen är total.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
T Tonyzz skrev:
Många trådar att besvara nu, hinner inte tyvärr:rofl: Skriver aldrig på forum men vill ändå dela med er av information, den är inte politiskt korrekt och inget ni får ta del av på schibstedts/bonnier tv4,svt, och kvällstidningarna. Men oavsett vad ni tycker, måste även ni svttrogna fans se att det den senaste året skett en förändring vad gäller censur på youtube m.m. man plockar bort oliktänkandes åsikter?? Ni alla vaccintrogna?? Är det ok att tumma på yttrandefriheten när de främsta biologerna forskarna kring vaccin, virus med doktorshattar på anrika universitet stängs av när de presenterar saklig fakta som motsäger sig denna pandemi och experimentiella vaccin??? Eller är det ok? Dolores cahill, bert van der bosche, michael yegan, carrie madej mfl.
Det finns så mycket fake news och jag blir mörkrädd för de blinda som inte ser. Kan dra enklare redogörelse men väljer att ta den mest "konspiratoriska" området kring mrna vaccin som ni fått lära er från aftonbladet/mys med malou/svt m.m.

Det handlar om gates it-geniet som utvecklade microsoft och it sen år tillbaka. Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna. Således ägs du av någon annan, du finns med i register, ny identitet. Gates har utvecklat en ny mjukvaruuppdatering men inte på din data eller i din mobil. Näe mina vänner detta är Ai och transhumanism. Vaccinet med nanoteknik/sändare genom vaccinet lägger grund för att koppla upp dig mot 5g-6g och de alltmer utvecklade generationerna. Således ska du kopplas upp mot nätet. Finns mkt intressanta fakta om innehållet, aborterade fosterceller, spikproteiner, luciferase m.m. som ni kan läsa om på alternativ media. Vilket genomslag mobilen hade eller datan på 90 talet. Tror ni världens makthungriga elit nöjer sig med detta. Näe AI och transhumanism är den revolutionen som sker nu och du trogna working class hero -keeping dope with tv och malou. Du får vara med och koppla upp digsjälv mot nätet för full kontroll och vara en del av AI men också tyvärr ge upo din frihet och ägas av big tech där de strävar efter att följa dina tankar/känslor/position m.m.:sweat:
Men jag vet att detta är toppen av konspiration som ni fått lära er på aftonbladet så ni behöver inte skriva att ni tycker annorlunda utgår från att minst 80% gör det. Men tänk på detta och ta med er detta några år framåt så får ni se. Är en sorg för mig att människor likt marionettdockor går med på alla dumheter 1m avstånd näe 2m avstånd. Flockimmunitet- näe det gäller bara om 90% är vaccinerade. Munskydd ska ni ha!! ( fakta Oj hålen i munskyddet är 1000gånger större än viruset) pcr testet är ogiltigt och mäter inte detta "viruset" som i domstol i canadan visat sig inte finnas då man inte kan bevisa dess existens. Covid är skapat i ett laboratorium. Näe konspiration!! 6 mån senare: Fauci har bevisligen vetat och är kopplad till covidvirus kopplad till laboratorium i wuhan. Titta upp och se de massiva demonstrationerna mot tyrannin och tvångsvaccineringen i frankrike, australien, storbritannen. Se ni inte folket vaknar upp och agendan med covid-lockdown-vaccination-diktatur är avslöjad. Vakna även du min vän stå emot hjärntvätten som massmedia vill prägla dig med. Hinner ej besvara mer måste renovera hela dagen. Var välsignade mina vänner. Sanningen skall sätta er fria!!!

@Bananskalare - jag tror inte jag behöver göra fler inlägg för att bevisa min poäng - du fattar vad jag menar nu.

• Gilla
  • Älska
linneac och 8 till
  • Laddar…
T Tonyzz skrev:

Jag håller med dig om en sak och det är att det är helt fel att censurera.
Resten av ditt inlägg liksom ryker om varför man inte bör blunda inför missinformation utan istället bemöta den.
Jag hoppas någonstans att "de där uppe" tar sig i kragen och inser detta innan det är för sent, om det nu inte redan är det, så att du och många andra kan återfå förtroendet för de som styr och ställer.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
T Tonyzz skrev:
Många trådar att besvara nu, hinner inte tyvärr:rofl:
Du kunde ju besvara ett i alla fall. I stället för att bara fortsätta med din monolog, vilket är motsatsen till syftet med ett diskussionsforum som detta. Vet du inte vad det är för webbplats du registrerade dig på idag?

T Tonyzz skrev:
Men oavsett vad ni tycker, måste även ni svttrogna fans se att det den senaste året skett en förändring vad gäller censur på youtube m.m. man plockar bort oliktänkandes åsikter??
Det har skett så länge internet har funnits så du har fel i att det är något nytt. Varje webbplats ägare har alltid haft fulla rättigheter att välja vilka åsikter man vill ha på sin webbplats.

Det är däremot fritt fram för vem som helst att skapa sin egen webbplats och framföra sina idéer där. Det kan ju inte vara någon nyhet för dig eftersom du just länkade till en sån webbplats förut.

Därmed har du fel i att yttrandefriheten tummas på. Yttrandefriheten innebär dessutom att det är fritt fram för vem som helst att gå ut på något allmänt torg och där prata fritt.

T Tonyzz skrev:
Är det ok att tumma på yttrandefriheten när de främsta biologerna forskarna kring vaccin, virus med doktorshattar på anrika universitet stängs av när de presenterar saklig fakta som motsäger sig denna pandemi och experimentiella vaccin??? Eller är det ok? Dolores cahill, bert van der bosche, michael yegan, carrie madej mfl.
Det är ju inte de främsta biologerna och forskarna du hänvisar till utan folk som har uppenbarligen har glömt all vetenskapligt kunnande och tänkande. De presenterar ju inte sakliga fakta utan sidan du länkade till var ju full av obegripligt svammel.
T Tonyzz skrev:
Det finns så mycket fake news och jag blir mörkrädd för de blinda som inte ser.
Du länkade ju själv till fake news.

T Tonyzz skrev:
Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna.
Ojoj, det finns inga mer långsiktiga studier till något annat vaccin heller utan de covidvaccin som används i t.ex. Sverige är mer studerade än något annat tidigare vaccin.

Du har helt fel i att mRNA-vaccin kan ändra arvsmassan. Du verkar sakna kunskap om både mRNA och DNA samt hur de fungerar.

T Tonyzz skrev:
Men jag vet att detta är toppen av konspiration som ni fått lära er på aftonbladet så ni behöver inte skriva att ni tycker annorlunda utgår från att minst 80% gör det.
Det är ju uppenbarligen du som ingår i en konspiration eftersom du kommer med totalt felaktiga påståenden och hänvisar till sidor som är fulla av obegripligheter.

T Tonyzz skrev:
Är en sorg för mig att människor likt marionettdockor går med på alla dumheter 1m avstånd näe 2m avstånd.
Ja, det är en sorg att du och många andra går på alla dumheter som den där sidan du länkade till.

T Tonyzz skrev:
pcr testet är ogiltigt
Obegriplig och om du menar att PCR-test inte skulle kunna påvisa innehåll av ett visst virus så är det totalt felaktigt eftersom sådana just har gjort det sen 1980-talet.

T Tonyzz skrev:
Covid är skapat i ett laboratorium.
Nej

T Tonyzz skrev:
Titta upp och se de massiva demonstrationerna mot tyrannin och tvångsvaccineringen i frankrike, australien, storbritannen.
Det är nog du som ska titta upp och se att de inte demonstrerar mot vare sig tyranni eller tvångsvaccinering eftersom något sånt inte har föreslagits i de länderna. Däremot hittar du gott om tyranni i andra länder i världen som Ryssland och i sådana länder brukar det inte förekomma några massiva demonstrationer så du motsäger ju dig själv.

T Tonyzz skrev:
Vakna även du min vän stå emot hjärntvätten som massmedia vill prägla dig med.
Det ska jag göra den dag du kan stå emot hjärntvätten som dina alternativa sidor utsätter dig för.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
ichigo och 17 till
  • Laddar…
MaxHugo skrev:
Har inget intresse av att skynda mig till någon spruta som jag inte anser jag behöver. Speciellt inte när det från företag som är ute efter vinst.
Det handlar inte bara om dig, det handlar om dig OCH hela samhället. Företagens vinster är i princip ointressanta så länge den samhällsekonomiska nyttan överväger kostnaden. I detta fallet är det ingen tvekan om att nyttan är större än kostnaden. Sprutan kostar någon hundralapp medan varje person som behöver sjukhusvård kostar 100-tusentals kronor.

• Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Jag förflyttar mig till min satellit och tittar ner på jorden och den lilla människan där nere. Ler lite över deras ständiga bråk. Människan är ett barn. Här uppe är det fridfullt. Läser en bok.

• Gilla
Gornor Ulragh och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det krävs väldigt lite, skulle jag tro eftersom det är enkelt och praktiskt att dra till med det som för tillfället anses vare en vanlig dödsorsak. Dvs. Vid tveksamhet blir det Coronan. På samma sätt som tusentals kvinnor diagnostiseras med fibromyalgi, även kallad kärringsjuka bland läkare som varken kan eller har tid att fastställa den verkliga diagnosen.

Staffans
Det är väl så att alla som konstaterats avlidna med Co
T Tonyzz skrev:
Du är beroende av nya vacciner för att kunna hantera de nya mutationerna. Dvs din kropps egna förmåga sätts ut spel för nya varianter och gör sig beroende av nya vaccianationer. Du ska med denna "pandemin" med 0.3% dödlighet inte vara rädd. Självmord pga av lockdown, hungersnöd, dödstal av rökning m.m. utgör högre dödlighet. Lyssna på Gert van de bossche framstående viriolog.
Problemet jag ser är att nästan varje inlägg som refererar till en sk" känd och aktad Läkare/forskare etc", snabbt slås sönder. Publikationer sker ofta i Extremist tids skrifter, Det saknas Evidens för påståenden.

Det handlar allt som ofta om egna värderingar. Inte helt ovanligt gör man sig själv en förmögenhet på arbete genom bokpubliaktioner. Inte sagt att allt dessa personer säger är fel. men någonstans borde man kanske sätta sig ner och fundera varför större delen av den erkända läkarkåren går på en linje. och en mycket begränsad skara publicerar skräckpropaganda, oftast i extremkanaler, då de etablerade åtagit sig att inte publicera uppgifter som anses som fake news, allmänt uppfattas som rena lögner etc. Detta kallar antivax Censur. Men då uppgiftrena av mariotetetn är skadliga och kan leda till folks liv och hälsa. Så kan inte en etablerad plattform göra annat än att ta bort dem.

Få jag sett har dessutom jobbat med Covid/sars kliniskt i. Vissa har inte ens praktiserat på något årtionde. Men vet ändå bäst och påvisar genom sina egna magkänslor, hur den samlade nutida forskningen är ett spel. (Sucharit Bhakdi är ett bra exempel här enligt min mening...)

Gällande den framstående virologen Gert Van de Bossche, så kan ni läsa mer i länkad artikel varför inte hans påstående skall skapa panik. (Nämnde jag att han är Veterinär förresten:)

The Doomsday Prophecy of Dr. Geert Vanden Bossche | Office for Science and Society - McGill University

• Gilla
  • Älska
linneac och 5 till
  • Laddar…
T Tonyzz skrev:
Det mrna-vaccinet gör (som är ett experimentiellt vaccin, inte tidigare beprövat, vilket gör mänskligheten till försökskaniner då långsiktiga studier saknas) är att dessa sändare mrna, genmodifierar och förändrar ditt unika dna. Således ägs du av någon annan, du finns med i register, ny identitet. Gates har utvecklat en ny mjukvaruuppdatering men inte på din data eller i din mobil. Näe mina vänner detta är Ai och transhumanism. Vaccinet med nanoteknik/sändare genom vaccinet lägger grund för att koppla upp dig mot 5g-6g och de alltmer utvecklade generationerna. Således ska du kopplas upp mot nätet.
Man i kontorsmiljö med träskrivbord, inredningsdetaljer och konst på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
ichigo och 6 till
  • Laddar…
P
mexitegel mexitegel skrev:
Det handlar inte bara om dig, det handlar om dig OCH hela samhället. Företagens vinster är i princip ointressanta så länge den samhällsekonomiska nyttan överväger kostnaden. I detta fallet är det ingen tvekan om att nyttan är större än kostnaden. Sprutan kostar någon hundralapp medan varje person som behöver sjukhusvård kostar 100-tusentals kronor.
Det jag menade med det inlägget du citerade var att folk läser en mening, har inget bra mot argument. Så då börjar dom smyga in annat, bara för att ha något att säga emot. För att hyfsat detaljerat berätta varför jag inte tagit vaccinet (för tillfället), så börja "någon" diskutera att jag bojkottar läkemedelsföretag och har en dålig kost.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Hus tomte
P Perfaus skrev:
Jag förflyttar mig till min satellit och tittar ner på jorden och den lilla människan där nere. Ler lite över deras ständiga bråk. Människan är ett barn. Här uppe är det fridfullt. Läser en bok.
Ja har lite popcorn över om du behöver;)

• Gilla
Perfaus
  • Laddar…
T Tonyzz skrev:
Covid är skapat i ett laboratorium. Näe konspiration!! 6 mån senare: Fauci har bevisligen vetat och är kopplad till covidvirus kopplad till laboratorium i wuhan.
Det senaste i den frågan verkar vara att det kommer via en person på laboratoriet men att den fått det från fladdermus på något sätt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.