Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS
T tank77 skrev:
Ge upp bara, provaxxarna eller lägervakterna som jag kallar dom för kommer aldrig att ge sig, inte ens om Gud själv hade motbevisat dom så hade dom inte vikit en tum från sin tro. Dom hade passat perfekt i någon galen sekt med sitt beteende.
Inser du att det där är personangrepp som lika gärna kan sägas till motståndarna mot covidvaccin?
T tank77 skrev:
Själv är jag inte mot traditionella vacciner men inte fan att jag tänker ta ett oprövat vaccin mot en förkylning, löjeväckande ju. Jag hade inte ens tagit ett utprövat vaccin mot Covid-19 då jag inte ser en sketen förkylning som något farligt och särskilt inte en sådan harmlös förkylning som Covid-19 var och är för friska och hälsosamma människor.
Har flera exempel bland friska och hälsosamma i bekantskapskretsen där covid verkligen inte har varit som en vanlig förkylning utan värre än influensa. Sen har vi då alla de många tiotusen som har behövt sjukhusvård, varav en del har varit både unga, friska och hälsosamma. Många gånger fler än som behöver sjukhusvård pga. influensa under 2-3 år.
T tank77 skrev:
0.08% i världen alltså 6.6 miljoner av 8 miljarder människor har dött av Covid-19 och då är det högt räknat många har räknats in i statistiken även om man har dött "med" Covid-19 och inte bara "av" Covid-19.
Nej, det saknas en massa avlidna i den uppskattningen eftersom större delen av världen inte har någon som helst koll på vad folk dör av. Det är därför som så många länder måste ha bokstavliga folkräkningar typ var 10:e år för att ha någon som helst aning om hur många miljoner det finns i landet, dödsfall registreras alltså inte alls.

• Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
T
BirgitS BirgitS skrev:
Inser du att det där är personangrepp som lika gärna kan sägas till motståndarna mot covidvaccin?

Har flera exempel bland friska och hälsosamma i bekantskapskretsen där covid verkligen inte har varit som en vanlig förkylning utan värre än influensa. Sen har vi då alla de många tiotusen som har behövt sjukhusvård, varav en del har varit både unga, friska och hälsosamma. Många gånger fler än som behöver sjukhusvård pga. influensa under 2-3 år.

Nej, det saknas en massa avlidna i den uppskattningen eftersom större delen av världen inte har någon som helst koll på vad folk dör av. Det är därför som så många länder måste ha bokstavliga folkräkningar typ var 10:e år för att ha någon som helst aning om hur många miljoner det finns i landet, dödsfall registreras alltså inte alls.
Nu hittar du på egna saker igen, även om varje land hade vetat exakt hur många invånare det finns så hade det inte på verkat nämnvärt procentuellt så även om vi hade dubblat siffrorna och så stor felmarginal är det inte så hade den totala dödsiffran bara varit 0.2% istället.

Sluta bara........

• Gilla
pegr
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Nu hittar du på egna saker igen, även om varje land hade vetat exakt hur många invånare det finns så hade det inte på verkat nämnvärt procentuellt så även om vi hade dubblat siffrorna och så stor felmarginal är det inte så hade den totala dödsiffran bara varit 0.2% istället.

Sluta bara........
Det där var svårförståeligt.
Antalet innevånare är ju inte det intressanta utan antalet som avlider med en viss sjukdom.
I Indien och en del afrikanska länder kanske man behöver multiplicera antalet registrerade som har avlidit med/av covid med 10 eller 100 för att få en vettig uppskattning, ute på landsbygden vet man inte vad folk dör av och det registreras inte.

Detsamma!

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
T tank77 skrev:
siffrorna och så stor felmarginal är det inte så hade den totala dödsiffran bara varit 0.2% istället.
Låt oss vara konservativa och räkna upp siffran till 0,1% (du vet väl att vi brukar använda decimalkomma?).

Då blir det ändå 1 på 1000 som dör. "Precis som av en sketen förkylning", jodå.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
T tank77 skrev:
Blodsoppen: Ge upp bara, provaxxarna eller lägervakterna som jag kallar dom för kommer aldrig att ge sig, inte ens om Gud själv hade motbevisat dom så hade dom inte vikit en tum från sin tro. Dom hade passat perfekt i någon galen sekt med sitt beteende.

Själv är jag inte mot traditionella vacciner men inte fan att jag tänker ta ett oprövat vaccin mot en förkylning, löjeväckande ju. Jag hade inte ens tagit ett utprövat vaccin mot Covid-19 då jag inte ser en sketen förkylning som något farligt och särskilt inte en sådan harmlös förkylning som Covid-19 var och är för friska och hälsosamma människor. Har fortfarande inte haft Covid-19 och har jobbat och varit ute i allmänheten som vanligt hela tiden och aldrig använt munskydd eller handsprit medans bekanta som har tagit vaccinet haft både biverkningar och haft Covid-19 ett flertal gånger efter sin tagna sprutor.

0.08% i världen alltså 6.6 miljoner av 8 miljarder människor har dött av Covid-19 och då är det högt räknat många har räknats in i statistiken även om man har dött "med" Covid-19 och inte bara "av" Covid-19.

[länk]
Tack Tank!:D håller med dig i vartenda ord.
Du har rätt det går inte att väcka dom sovande. Bättre att lägga energin på dom halvnvakna och vakna.

• Gilla
pegr och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tack Tank!:D håller med dig i vartenda ord.
Du har rätt det går inte att väcka dom sovande. Bättre att lägga energin på dom halvnvakna och vakna.
Jag håller helt med er båda. Sen har vi troligen helt olika syn på vilka som är vakna och vilka som sover. För mig är det de som inte tror på vetenskap som sover

• Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
Jag håller helt med er båda. Sen har vi troligen helt olika syn på vilka som är vakna och vilka som sover. För mig är det de som inte tror på vetenskap som sover
Jag har aldrig sagt att jag inte tror på vetenskap. Men vetenskap kan även vara sådant som inte står i Aftonbladet eller visas i SVT.

K
Jag har aldrig sagt att jag inte tror på vetenskap. Men vetenskap kan även vara sådant som inte står i Aftonbladet eller visas i SVT.
Men berätter dom något på Swebb-TV sväljer du det med hull o hår!

• Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Aftonbladet eller SVT? Vad sägs om forskningsrapporter där indata och analyser presenteras? Då kan ju var och en verifiera, under förutsättning förstås att man förstår vad som står och förstår statistik.

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B B-coy skrev:
För att de ska sitta i samma skit upp till öron som hon. Då känns det lättare för henne.
Mentaliteten är:"Det gör inget att min bil är trasig så länge grannens också går sönder. Det spelar ingen roll att jag skulle kunna ha nytta av grannens fungerande bil. Huvudsaken är att vi båda har det lika jävligt. Då känns det bra."
Hon lider av biverkningar men intalar sig att det är ålderskrämpor.
Omikron är naturens egna vaccin. Milda symptom och antikroppar efter genomgången sjukdom. Men, låt de vaccinera sig, för all del.
Den som inte tagit den femte dosen är en antivaxxer. Det är ni med bara fyra doser som gör att pandemin aldrig tar slut. Undrar om de har offrat egna barn på vaccinaltaret?
Börje Salming var vaccinerad och deltog i kampanjen #kavlaupp, eller hur?
Hmm, hockeybegrepp "Sudden Death" har fått en ny dramatisk mening.
Jag är fortfarande frisk efter att ha "mirakulöst överlevt" Delta. Mina vaccinerade kollegor sjukskriver sig titt som tätt.
Du har nog så rätt i din analys. I min bekantskapskrets är det bara dom vaccinerade som är/har varit sjuka senaste halvåret.
Ja Börje S är en tragisk historia.

R
Du har väl i.a.f. sagt att du inte läser vetenskapliga rapporter och studier? I.s.f. får du ju tro hur mycket du vill på vetenskap, du har fortfarande ingen data att utgå ifrån och dina slutsatser blir ju därefter. Helfel.

Och sluta anklaga oss som inte håller med om dina konspirationsteorier för att hämta vår kunskap från kvällspressen. Jag har förklarat för dig innan att vi är fullt kapabla att läsa de vetenskapliga källorna direkt (till skillnad från dig verkar det som).

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
K
B B-coy skrev:
För att de ska sitta i samma skit upp till öron som hon. Då känns det lättare för henne.
Mentaliteten är:"Det gör inget att min bil är trasig så länge grannens också går sönder. Det spelar ingen roll att jag skulle kunna ha nytta av grannens fungerande bil. Huvudsaken är att vi båda har det lika jävligt. Då känns det bra."
Hon lider av biverkningar men intalar sig att det är ålderskrämpor.
Omikron är naturens egna vaccin. Milda symptom och antikroppar efter genomgången sjukdom. Men, låt de vaccinera sig, för all del.
Den som inte tagit den femte dosen är en antivaxxer. Det är ni med bara fyra doser som gör att pandemin aldrig tar slut. Undrar om de har offrat egna barn på vaccinaltaret?
Börje Salming var vaccinerad och deltog i kampanjen #kavlaupp, eller hur?
Hmm, hockeybegrepp "Sudden Death" har fått en ny dramatisk mening.
Jag är fortfarande frisk efter att ha "mirakulöst överlevt" Delta. Mina vaccinerade kollegor sjukskriver sig titt som tätt.
Fy fan vad vidrigt att blanda in Salming i detta!

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Fy fan vad vidrigt att blanda in Salming i detta!
Ja, det var väldigt sorgligt. Mannen försvann på några månader.

T Texan skrev:
Nu blev det fart i tråden! :crysmile:
Att narrativet skyddas av väktare är föga överraskande!
Jag har bara som princip att inte låta påhitt och dumheter stå oemotsagda. Då blir det en del inlägg i den här tråden över tid.

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
K Klacken skrev:
Ja, det var sorgligt med Salming!
Det är du som år en vidrig o tragisk figur!
Det är ingen som vet vad som utlöste Salmings Asl. Ponera att det skulle vara som så att det vore på grund av Covid sprutorna. Vore det inte fruktansvärt hemskt?

• Arg
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.